اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ناظر رینگ پتروشیمی بورس کالا در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تداوم محدودیت سفارش خرید در رینگ پتروشیمی و افزایش دامنه رقابت

خبرگزاری فارس: ناظر رینگ پتروشیمی بورس کالا از افزایش دامنه رقابت در خرید محصولات پتروشیمی تا قیمت فوب خبر داد و در خصوص کاهش عرضه های محصولات پتروشیمی و آخرین وضعیت معاملات این رینگ توضیحاتی را ارائه کرد.

تداوم محدودیت سفارش خرید در رینگ پتروشیمی و افزایش دامنه رقابت
محمد رضا طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در خصوص وضعیت رینگ پتروشیمی و محدودیت های ثبت سفارش خرید اظهار داشت: یک بار محدودیت ثبت سفارش خرید در رینگ پتروشیمی برداشته شد و کسانی که پول بیشتر داشتند و مجوز های متعدد نیز دارند اکثر تقاضای بازار را جمع می‌کردند.
وی افزود: در این شرایط تولید کنندگان اصلی نمی توانستند نیاز خود را خریداری کنند، بنابراین همچنان محدودیت هزار تن برای خرید محصولات پتروشیمی وجود دارد تا برخی به دلیل اختلاف قیمت بورس و بازار البته در برخی کالا‌ها سوءاستفاده نکنند.
ناظر رینگ پتروشیمی گفت: توزیع عرضه ها در شرایط فعلی به صورت خطی و به نسبت سهمیه تقاضای مشتریان پاسخ داده می‌شود.


*تغییر میزان رقابت در رینگ پتروشیمی از فوب منهای 5 به قیمت فوب

 طهماسبی در خصوص کاهش عرضه‌‌های محصولات پتروشیمی با توجه به کنترل قیمت‌ها پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: اول اینکه آماری که بتوان به صورت درصدی گفت کاهش یافته در دست ندارم ولی ممکن است در عرضه محصولات پتروشیمی بر اساس قیمت فوب منهای 15 درصد، برخی پتروشیمی های خصوصی عرضه‌های خود را کاهش داده باشند.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی‌های خصوصی الزامی به عرضه محصولات خود در بورس کالا ندارد و بورس نیز نمی‌تواند آنها را ملزم به این کار کرد، تصریح کرد: این شرکتهادر گذشته مشکلات فراوانی در زمینه دریافت مطالبات خود از مشتریان داشتند ولی به گفته برخی شرکت‌های پتروشیمی پس از عرضه محصولات به بورس کالا این مشکلات حل شده است.
ناظر تالار پتروشیمی گفت: پس از عرضه محصولات پتروشیمی در بورس کالا یک مورد اختلاف و نکول در پرداخت وجوه از سوی خریداران وجود ندارد. بنابراین گر پتروشیمی های خصوصی عرضه های خود را کاهش داده‌اند ممکن است این قیمت ها باهزینه‌های آنها مطابقت نداشته و ترجیح دهند در بورس عرضه نکنند.
وی افزود: پیش از این قیمت های محصولات پتروشیمی بر اساس فوب منهای 15 درصد و رقابت تا فوب منهای 5 درصد انجام می‌شد ولی از هفته گذشته رقابت از فوب منهای 5 درصد به قیمت فوب تغییر یافته است.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول