اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

رونق گردشگری آبشارهای آتشگاه با بهره برداری از سد خرسان 3

خبرگزاری فارس:مجری طرح سد و نیروگاه خرسان3 گفت:بهره برداری از سد خرسان3 جلوه طبیعی و خدادادی آبشارهای آتشگاه را در معرض دید عموم قرار خواهد داد.

رونق گردشگری آبشارهای آتشگاه با بهره برداری از سد خرسان 3
به گزارش خبرگزاری فارس از روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، رامین شیروی،افزود: با آبگیری سد خرسان3 ، همچنان فاصله طولی و ارتفاعی زیادی مابین حداکثر سطح آب دریاچه سد با اولین (پائین ترین) آبشار از سلسله آبشارهای آتشگاه وجود خواهد داشت ولیکن به جهت نزدیک شدن سطح آب دریاچه سد به مجموعه آبشارها، جلوه های زیبائی از مناظر طبیعی در منطقه اجرای طرح به وجود خواهد آمد و عده بیشتری از عموم امکان دسترسی به محل آبشارها را خواهند یافت.
وی با بیان اینکه پائین ترین آبشار از سلسله آبشارهای آتشگاه در تراز 1460 متری از سطح دریا واقع شده، امکان غرق شدن آبشارها در دریاچه سد را رد کرد و اظهار داشت: تراز آب دریاچه سد در تراز حداکثری 1432 متر از سطح دریا خواهد بود و با کم ارتفاع ترین آبشار از آبشارهای 11 گانه آتشگاه، 28 متر از نظر ارتفاع اختلاف تراز خواهد داشت و بدین دلیل هیچ یک از آبشارها حتی در فصول پر آب سال به زیر آب نخواهد رفت.
شیروی با بیان این اینکه درصورت پر بودن مخزن سد، فاصله نزدیک ترین آبشار به سطح آب دریاچه از نظر مسافت طولی بیش از 280 متر خواهد بود، بیان داشت: با وجود این فاصله زیاد، امیدواریم تا چشم انداز آبشارها، با توجه به فاصله کمتری که با دریاچه سد پیدا خواهند کرد، جلوه بهتری برای گردشگران فراهم آورند.
به گفته مجری طرح سد و نیروگاه خرسان3 جهت بهره گیری هرچه بهتر از جاذبه های گردشگری منطقه پس از بهره برداری از طرح خرسان3 ، به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری پیشنهاد شده تا اسکله های تفریحی مناسبی در جناحی که آبشارها واقع هستند احداث شود تا بتوان معیشت پایداری برای اهالی منطقه پس از دوران بهره برداری از سد بوجود آورد.
به گفته شیروی پس از دریافت مجوز عملیات اجرائی سد از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، مقامات سازمان محیط زیست استان جهت ارائه مجوز زیست محیطی اجرای طرح، تقاضای ریز مشخصات فنی اعم از نقشه ها، ترکیب شیمیائی سازندهای موجود در مخزن و سایر اقدامات را کرده اند که همگی مستندات مورد درخواست در چند نوبت به آنها ارائه شده و هم اکنون منتظر پاسخ آنها هستیم.
طرح سد و نیروگاه خرسان 3 با برآورد 600 میلیارد تومان هزینه اجرا، از نوع بتنی دو قوسی با ارتفاع 195 بوده و نیروگاه 400 مگاواتی آن، به عنوان بالادست ترین نیروگاه برق آبی بر روی رودخانه خرسان، نقش به سزایی در پایداری شبکه سراسری برق طی سالهای آینده ایفا خواهد کرد.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول