اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

وزیر علوم در پیامی به المپیاد ورزشی دانشگاه جامع:

ساختار ویژه دانشگاه جامع بستر مناسبی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است

خبرگزاری فارس: وزیر علوم طی پیامی به المپیاد ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی تأکید کرد که ساختار ویژه این دانشگاه، بستر مناسبی برای رشد و تعالی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است.

ساختار ویژه دانشگاه جامع بستر مناسبی برای رشد فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در پیام وزیر علوم تحقیقات و فناوری به دومین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه جامع علمی کاربردی آمده است: ورزش و تندرستی همواره ارتباط مستقیمی با هم داشته‌اند، همانگونه که سلامت جسمی در سلامت روحی و فکری موثر است.

ایرانیان از دیرباز در زندگی فردی و اجتماعی خود اهمیت خاصی را برای ورزش و تربیت بدنی، قائل بوده‌اند و دانایی و توانایی را 2 رکن مهم زندگی و مکمل هم می‌پنداشتند.

از سوی دیگر تعالیم دینی و اعتقادی ما نیز بر نقش مؤثر ورزش در زندگی، تاکید دارد و آموختن برخی رشته‌های ورزشی از سوی پیامبر اعظم (ص) توصیه شده است.

امروزه نیز، در ایران اسلامی، ورزش‌ها در کنار ارزش‌ها مورد اهتمام‌اند و اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز بر لزوم گسترش ورزش در بین آحاد مردم تأکید کرده است. پرداختن به مقوله ورزش، چه در حیطه پژوهشی و علمی آن و چه در عرصه فعالیت‌های جسمانی و میدانی، جایگاهی ممتاز در جامعه دانشگاهی کشور دارد و برگزاری المپیادهای ورزشی از اهم فعالیت‌های دانشگاهی به شمار می‌آید.

برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی از یک جنبه ممتاز و متمایز برخوردار است، زیرا  شعار اصلی این دانشگاه که تبدیل اندیشه و علم به مهارت‌های کاربردی است به خوبی درعرصه ورزش نیز مصداق پیدا می‌کند.

ساختار ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی، بستر مناسبی است برای رشد و تعالی فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی که می‌بایست با طراحی و اجرای درست آن برای سایر دانشگاه‌های کشور الگو قرار گیرد. البته باید توجه داشت هدف از برگزاری المپیادهای فرهنگی و ورزشی در مجامع دانشگاهی کشور صرفاً سبقت در رقابت نیست بلکه آنچه بیش از هر موضوع دیگری باید مد نظر قرار گیرد، حفظ روحیه ایثار، فداکاری و احترام به آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است که در صورت چنین جامعیتی، تحقق اهداف نظام آموزش عالی و خدمت گذاری به مردم شریف ایران اسلامی امکان پذیر خواهد بود.

از خداوند متعال برای شما دانشجویان عزیز ورزشکار دانشگاه جامع علمی کاربردی ،‌ موفقیت در این عرصه رقابت و همه امور به ویژه در فعالیت‌های علمی – پژوهشی و همچنین رقابت‌های ارزش مدار فرهنگی و ورزشی را مسئلت می‌کنم. 
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول