اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری خبر داد:

جمع‌آوری 30 میلیون نامه در 3 دوره سفر رئیس جمهور

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: در سه دوره سفر رئیس جمهور به استان‌ها و شهرهای مختلف بیش از 30 میلیون نامه، پیامک، ایمیل و ... جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 30 میلیون نامه در 3 دوره سفر رئیس جمهور
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدهاشم غرقی صبح امروز در جلسه ستادهای ارتباطات مردمی در اردبیل اظهار داشت:‌رئیس جمهور در سه سفر خود به بیش از 90 شهر کشور سفر کرده و از نزدیک با مردم و خواسته‌های آنها آشنایی پیدا کرده و در جریان آنها قرار گرفته است.
وی با یادآوری اینکه در دور سوم سفر رئیس جمهور اهالی استان اردبیل 280 هزار نامه به ستاد‌ها تحویل داده‌اند، گفت: با توجه به اینکه در دور اول و دوم سفر رئیس جمهور دیدارهای چهره به چهره زیادی داشت، نامه‌های متعددی دریافت می‌کردیم اما از دور سوم سفر‌ها با راه‌اندازی سامانه سامد در تمام استان‌ها تلاش کردیم تا دریافت و پاسخگویی به نامه‌ها با استفاده از شیوه الکترونیکی انجام شود.
وی اضافه کرد: در دور چهار سفرها بیش از 90 وزیر، معاون وزیر، مدیران تخصصی در استان‌ها حاضر شده و در قالب ستادهای مردمی به درخواست‌های آنها رسیدگی می‌کنند.
این مسئول بیان داشت:‌ از رسانه‌ها و مطبوعات توقع داریم مردم را به سمت حضور در ستادها و دادن درخواست‌ها به شکل صحیح و مناسب هدایت کنند چرا که اگر نامه‌ها در مکان خود مورد ارزیابی قرار گیرد مسئولان در 48 ساعت باید به خواسته‌های مردم پاسخ دهند.
وی یادآور شد: در استان اردبیل 26 ستاد در مرکز استان و بیش از 11 ستاد در شهر‌های دیگر برای پاسخگویی به مطالبات مردم راه‌‌اندازی شده تا مردم بتوانند درخواست‌های خود را قانونی مطرح کنند.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری گفت: تمام ابزارها برای ارتباط مردم با مسئولان فراهم است و در کمترین زمان در یک ارتباط سهل می‌توانند پاسخگوی مردم باشند.
وی اضافه کرد: با ساماندهی نامه‌ها دیگر شاهد دادن نامه‌های متعدد مردم به صورت پیشین نیستیم و اگر چنین نامه‌ای نیز وجود داشته باشد ما وظیفه داریم آنها را جمع‌آوری، طبقه‌بندی و رسیدگی کرده و پاسخ لازم را ارائه کنیم.
این مسئول میانگین پاسخگویی به نامه‌ها را 74 درصد اعلام کرد و بیان داشت: در سه سفر گذشته و سرکشی به بیش از 90 شهر به 74 درصد نامه‌ها جواب دادیم که این رقم در رسیدگی به نامه‌های مردمی آمار قابل قبولی است.
غرقی اضافه کرد: ستادهای شهرستانی و استانی به مدت دو روز برپا خواهند بود و مردم می‌توانند تمام درخواست‌های خود را عرضه کرده و برای آن ‌کد رهگیری دریافت کنند.
وی با اشاره به مشکلات مطرح شده در نامه‌ها، خاطرنشان کرد: ‌بخشی از نامه‌های مردمی مربوط به مشکلات، گرفتاری‌ها و بیماری‌ها است به طوری که ما در پاسخگویی به نامه‌های مردم در حوزه درمانی به ویژه بیماری‌های سرطان، نازایی، کاشت حلزونی راهنمایی‌های لازم را برای درمان انجام دادیم.
رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری در مورد اشتغال و تصمیم دولت در پاسخگویی به مطالبات مردم در این زمینه گفت: با تلاش شورای عالی اشتغال و کار گروه‌های استانی به تمام درخواست‌ها در این زمینه پاسخ مناسب ارائه می‌شود چرا که دولت مصمم است 2.5 میلیون اشتغال را در کشور با همراهی بخش خصوصی ایجاد کند.
وی در مورد سامانه سامد و نیروهای جذب شده در آن ابراز داشت:‌ نیروهای جذب شده برای سامانه سامد در ماه‌های گذشته به شایستگی ساماندهی شدند به طوری که وضعیت استخدامی آنها از طریق استانداری‌ها مشخص شده و برخی مطالبات، حقوق و مزایای نیروهای فعال در این سامانه پرداخت شده است.
غرقی بیان داشت: ما هیچ نگرانی در پرداخت حقوق نیروهای جذب شده در سامد نداریم چرا که سعی کردیم نیروهای پرتوان، مستعد و تحصیل کرده را جذب کرده و زمینه استخدام آنها را فراهم کنیم.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول