اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد

کندی پرداخت تسهیلات دلیل عقب‌ماندگی مسکن مهر تهران

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: به دلیل کندی پرداخت تسهیلات، استان تهران در افتتاح واحدهای مسکونی مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر از برنامه عقب است.

کندی پرداخت تسهیلات دلیل عقب‌ماندگی مسکن مهر تهران
امید محمدی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس افزود: قرار است تا پایان شهریور‌ ماه جاری در شهر‌های زیر 25 هزار نفر 78 هزار واحد مسکونی افتتاح شود که سهم استان تهران تاکنون 7865 واحد مسکونی در قالب مسکن مهر بوده است.
وی ادامه داد: از برنامه‌ای که برای مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر تنظیم کرده بودیم عقب هستیم چرا که بنا بود 35 درصد سهمیه هر استان را تا پایان شهریور امسال تمام کنیم که سهم استان تهران 9500 واحد مسکونی می‌شد.

عقب ماندگی 1500 مسکن مهر در استان تهران


محمدی تاکید کرد: اما در حال حاضر این افتتاح ها به 8 هزار واحد مسکونی می‌رسد و حدود 1500 واحد مسکونی از برنامه عقب هستیم که علت آن عدم پرداخت به موقع تسهیلات بود.
مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن اضافه کرد: از اواخر دی ماه 89 تا اواخر خرداد ماه 90 عملا تسهیلات آنچنانی در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت نمی‌شد.
مدیرکل مسکن مهر بنیاد مسکن گفت: نزدیک به 5 ماه عملا نمی‌توانستیم تسهیلات چندانی دریافت کنیم چون توافق نسبی داشتیم اما خوشبختانه در جلسه‌ای که با حضور رئیس‌جمهور در شورای عالی مسکن تشکیل شد مشکل مرتفع شد و از آن به بعد پرداخت‌ها خوب شده و روند ما سرعت گرفته است.
به گفته وی، این تسهیلات را باید بانک مسکن پرداخت می‌کرد.
وی با بیان اینکه تعداد شهرهای زیر 25 هزار نفر در استان تهران 19شهر است گفت: استانهایی که در برنامه ساخت مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جلو هستند و از سهمیه خود عبور کرده‌اند استان های کهگیلویه بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان و استان گیلان است.
وی افزود:این استانها نه تنها برنامه افتتاح مسکن مهر خود را به اتمام رساند‌ه‌اند بلکه بیشتر از تعهد خود کار انجام داده‌اند.

درخواست 40 هزار سهمیه جدید


محمدی گفت: سهم بنیاد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر 240 هزار واحد مسکونی تا پایان سال 90 بود که خوشبختانه در تیر ماه سال جاری معرفی بانک را به اتمام رساندیم و درخواست 40 هزار واحد مسکونی سهمیه جدید کردیم.
به گفته وی، تا 21 شهریور ماه جاری 25 هزار و 700 پرونده را به بانک معرفی کردیم یعنی از 40 هزار سهمیه جدید 17 هزار به بانک معرفی شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول