اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

معلمی در گفت‌وگو با فارس:

«این چند کتاب» را با عناوین «انتفاضه»، «ازدواج»، «بصیرت»، «رمان‌های کلاسیک» بخوانید

خبرگزاری فارس: معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: عناوین یادنامه «این چند کتاب» تا پایان سال جاری عبارتند از: «انتفاضه»، «ازدواج»، «علی صفایی حایری»، «بصیرت»، «رمان‌های کلاسیک» است.

«این چند کتاب» را با عناوین «انتفاضه»، «ازدواج»، «بصیرت»، «رمان‌های کلاسیک» بخوانید
مجدالدین معلمی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس با اشاره به فعالیت‌های این مرکز اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی مدتی است ماهانه پیرامون یک موضوع، بهترین کتاب‌هایی که منتشر شده را به خوانندگان معرفی می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: این یادنامه‌ها هر ماه اختصاص به یک موضوع دارد، مثلا ماه گذشته با محوریت شیخ فضل‌الله نوری بود و 10 کتابی که در حوزه مشروطه و شیخ فضل‌الله بیشترین اقبال و کاملترین بودند را انتخاب کردیم.

معلمی عنوان کرد: این ماه 10 اثر برتر با موضوعیت جلال‌آل احمد و شناخت جلال را داشتیم؛ این یادنامه با تیراژ بیش از 200 هزار نسخه و پوسترهای دهمین دوره طرح «این چند کتاب» نیز که با همین مضمون تهیه شده است، در سطح کتابخانه‌های عمومی، مراکز فرهنگی و تعدادی از نشریات توزیع می‌شود.

به گفته وی، در این یادنامه سخنان اشخاص برجسته عرصه تفکر در خصوص جلال آل احمد گنجانده شده است.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر معرفی جلال آل‌احمد به نسل جوان ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی با هدف رشد مطالعه مفید در کشور، جلب توجه مخاطبین کتابخانه‌های عمومی و همچنین آشنایی «کتاب نخوان‌ها» با شخصیت موثر و آثار خواندنی و جذاب جلال آل‌احمد، دهمین دوره طرح «این چند کتاب» را به برخی از آثار وی و کتاب‌هایی که در مورد این شخصیت ارزشمند منتشر شده، اختصاص داده است.

به گفته وی، این کار ادامه‌دار بوده و هرماه این یادنامه با محوریت و موضوعیت خاص منتشر خواهد شد؛ عنوان دوره‌های بعدی یادنامه «این چند کتاب» تا پایان سال جاری عبارتند از «انتفاضه»، «ازدواج»، «علی صفایی حایری»، «بصیرت»، «رمان‌های کلاسیک» است.

معلمی در خاتمه یادآور شد: این آثار در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور موجود بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.
انتهای پیام/ و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول