اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  امنیتی و دفاعی

امیر شاه‌صفی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ارزیابی بمب‌های هوشمند دورایستا با برد بلند در‌ رزمایش فدائیان حریم ولایت 3

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی ارتش از ارزیابی بمب‌های هوشمند دورایستا با برد بلند در‌ رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 خبر داد.

ارزیابی بمب‌های هوشمند دورایستا با برد بلند در‌ رزمایش فدائیان حریم ولایت 3
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، امیر حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش که از روز گذشته وارد منطقه عملیاتی سومین مرحله از رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 شده است، در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون کادر پروازی و فنی شرکت کننده در رزمایش نسبت به آماده‌سازی و انتقال کلیه سامانه‌ها در زمان مقرر با تحرک بسیار بالا عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی افزود: مراحل تمرینی و همچنین روز اول مرحله اصلی رزمایش فدائیان حریم ولایت 3 شب گذشته با موفقیت به اتمام رسید.

فرمانده نیروی هوایی ارتش ادامه داد: در این رزمایش نتیجه عملکرد نیروی هوایی را پس از 33 سال تحریم استکبار جهانی با کیفیت و کمیت بسیار بالا بر اساس دستاوردهای اخیر نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت.

شاه‌صفی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این رزمایش گفت: به کارگیری تسلیحات هوشمند جدید از جمله موشک‌های لیزری برد کوتاه و بلند همچنین موشک‌های تلویزیونی و حراتی هوا به هوا و ارزیابی بمب‌های هوشمند دور ایستا با برد بلند از موارد دیگر رزمایش است که توسط خلبانان جوان با اعمال تاکتیک‌های جدید به روی اهداف متحرک و ثابت با هواپیماهای شکاری و شکاری بمب‌افکن نیروی هوایی ارتش به ویژه هواپیماهای بومی صاعقه در منطقه عملیاتی رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: از اهداف دیگر این رزمایش ارزیابی خلبانان و کارکنان تیم کنترل رزمی نیروی هوایی ارتش به عنوان نیروی واکنش سریع در اجرای مأموریت بارریزی تجهیزات و ادوات مهندسی جهت ادامه ماموریت‌های پیش‌بینی شده در شرایط بحران در منطقه نبرد بوده که در اختیار نیروهای خودی قرار می‌گیرد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: ارزیابی خلبانان و کارکنان شرکت کننده در رزمایش با توجه به تنوع سامانه‌های غربی و شرقی موجود یکی دیگر از دستاوردهای نیروی هوایی ارتش است که در مقایسه با سایر نیروهای هوایی جهان می‌تواند منحصر به فرد باشد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول