اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

به منظور اطلاع از توانمندیها و استعدادهای دانشجویان جدیدالورود؛

پرسش‌نامه یکپارچه دانشجویان جدیدالورود ابلاغ شد

خبرگزاری فارس: پرسش‌نامه یکسان و یکپارچه دانشجویان جدیدالورود به منظور اطلاع از توانمندیها و استعدادهای دانشجویان جدیدالورود به دانشگاههای تحت پوشش و نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شد.

پرسش‌نامه یکپارچه دانشجویان جدیدالورود ابلاغ شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، این پرسشنامه به منظور اطلاع از وضعیت شخصی و خانوادگی، شناسایی توانمندی‌ها و استعدادهای دانشجویان جدیدالورود و باهدف بهره‌مندی از توانایی‌های آنان و برنامه‌‌ریزی دینی، هنری، فرهنگی، اجتماعی متناسب با علایق دانشجویان طراحی شده است.

پیش از این دانشجویان جدیدالورود در اضطراب و تلاطم روزهای ابتدای ورود به دانشگاه و ثبت‌نام به ناگاه خود را در برابر چندین پرسشنامه یک برگی و چند برگی می‌‌دیدند که توسط ادارات مختلف دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی و.... در اختیار آنان قرار می‌گرفت. و به اصرار از ایشان می‌خواستند تا به همه آنها پاسخ‌‌های دقیق، کامل و از  سر حوصله دهند. و این‌امر دانشجوی پرنشاط را از این تعدد پرسشنامه‌ها و انبوهی پرسش‌های غالباً تکراری خسته و ملول می‌کرد.

ستاد مرکزی استقبال از دانشجویان جدیدالورود با توجه به پرسش‌هایی که در پرسش‌نامه‌های متعدد دانشگاه‌ها وجود داشت با حذف مشترکات این پرسشنامه‌های متعدد و تجمیع آن در یک پرسشنامه، همچنین با عنایت به ثبت اطلاعات ضروری دانشجویان پرسشنامه واحد و تجمیع شده‌ای را طراحی و به دانشگاه‌های تحت پوشش و نظارت وزارت علوم ابلاغ کرد. ویژگی این پرسشنامه علاوه بر موارد بر شمرده شده، قابلیت تبدیل به بانک اطلاعاتی متشکل از مشخصات، مهارت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای دانشجویان جدیدالورود است.

محورهای پرسش‌های این پرسشنامه شامل مشخصات عمومی، تحصیلی، ایثارگری، افراد خانواده، توانمندی‌ها و مهارت‌های قرآنی و مذهبی، ورزشی، رایانه‌ای، زبان‌آموزی، هنری و ادبی، و مهارت‌های اجتماعی و زندگی است.

براساس توصیه‌نامه ستاد مرکزی استقبال از دانشجویان جدیدالورود، ستادهای استقبال در دانشگاه‌ها موظف شده‌اند از یک پرسش‌نامه واحد برای ثبت اطلاعات دانشجویان استفاده کنند و این پرسش‌نامه جایگزین تمامی پرسش‌نامه‌های تشکل‌های دانشجویی، ادارات فرهنگی، حراست و ... خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول