اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه گل در قزوین آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: پنجمین نمایشگاه گل و گیاه قزوین با حضور مسئولان و میهمانان آغاز به کار کرد.

نمایشگاه گل در قزوین آغاز به کار کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین سه شنبه شب در مراسم آغاز به کار پنجمین نمایشگاه گل و گیاه شهر قزوین بیان کرد: خدمات عمرانی که در شهر ارائه می‌شود، شهر ما را به کارگاهی عمرانی تبدیل کرده؛ تأکید شورای شهر و شهردار به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی است.
سعید وزیری نژاد ادامه داد: این برنامه‌ها برای عموم شهروندان اجرا می‌شود که یک بخش زیادی از این مسئولیت بر دوش سازمان فرهنگی هنری شهرداری گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین توجه به تشکل‌ها و مساجد را به طور جدی مورد دقت و پیگیری قرار داده چرا که یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تعلیم و تربیت اخلاق است از این رو کمتر برنامه فرهنگی و ورزشی در قزوین برپا می‌شود و رد پایی از سازمان فرهنگی هنری شهرداری در آن وجود نداشته باشد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری قزوین افزود: برگزاری نمایشگاه گل و گیاه نیز نمونه‌ای از این اقدامات است که در بخشی از پارک، درخت بانوان به عنوان سمبل مقاومت زنان طراحی و اجرا شده است.
وی اعلام کرد: البته شهروندان عزیز در مناسبت‌های مختلف و از جمله اعیاد شاهد تحولات و تغییرات سیمای شهری به مناسبت این ایام هستند.
وزیری نژاد تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های مذهبی حتی در سطح شهر دستگاه‌های دولتی از ایده و تفکر ما استفاده می‌کنند که چنین امری برای ما جای بسی افتخار دارد و تابستان سال جاری 200 برنامه داشتیم که 120 برنامه آن مربوط به برنامه‌های ورزشی بوده است.
وی یادآور شد: برگزاری همایش اسباب‌بازی یکی دیگر از اقدامات شهرداری قزوین است که در این راستا تلاش شد در راستای مقابله با اسباب‌بازی‌‌های خارجی که مروج فرهنگ بیگانه و غرب هستند موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی را راه‌اندازی کنیم و اسباب‌بازی‌ها را برای تماشا در معرض دید عموم قرار دهیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین نیز اظهار کرد: پنجمین نمایشگاه ملی گل و گیاه و مبلمان پارکی از بیست و سوم تا سی و یکم شهریور ماه در این بوستان (نرگس یا بانوان) قزوین برگزار می‌شود.
سید مهدی کاظمی خاطرنشان کرد: در مدت برپایی نمایشگاه ورود عموم شهروندان اعم از مرد و زن در بوستان بانوان بلامانع است.
وی تصریح کرد: در این نمایشگاه در کنار نمایش 300 گونه گیاهی و مبلمان مختلف پارکی نظیر میز، نیمکت و وسایل بازی کودکان، گونه‌هایی از حیوانات به ویژه پرندگان نیز مورد بازدید عموم قرار خواهند گرفت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین بیان کرد: پیش بینی ما حضور بیش از 70 هزار بازدید کننده است، شرکت کنندگان در این نمایشگاه از شش استان؛ قزوین، تهران، مرکزی، البرز، گیلان و مازندران هستند که حدود 60 غرفه در نظر گرفته شده است.
کاظمی اظهار کرد: کارگاه‌های گوناگون در زمینه توسعه فرهنگ شهروندی به ویژه برای خردسالان، پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص نگهداری گیاهان، درخواست‌ها، نظرات و پیشنهادهای بازدیدکنندگان و همچنین اجرای برنامه‌های شبانگاهی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی از بخش‌های جانبی این نمایشگاه است.
وی ادامه داد: هدف از برپایی این نمایشگاه ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز، ارتقای خواسته‌های دوست‌داران طبیعت، ارائه گزارش عملکرد این سازمان و جذب سرمایه‌گذاران داخل استان و خارج از آن است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قزوین عنوان کرد:  سعی می‌شود طراحی نمایشگاه به گونه‌ای صورت گیرد که الهام بخش مردم و ایده‌ساز ایجاد باغ، باغچه و لکه‌های فضای سبز در محیط های آپارتمانی، منازل مسکونی و مجتمع‌های تجاری باشد.
وی اعلام کرد: به منظور اثربخشی و جذابیت هر چه بیشتر نمایشگاه، در کنار نمایش طیف متنوعی از اقسام گل و گیاه فضای باز، آپارتمانی و شاخه بریده، اقلامی از گیاهان نیز برای فروش به بازدیدکنندگان عرضه خواهند شد.
کاظمی خاطرنشان کرد: پس از بررسی گزینه‌های مختلف، بوستان بانوان به دلیل موقعیت مکانی و دسترسی‌های مناسب، دارا بودن توقفگاه‌های حاشیه‌ای، وجود درختان، فضای جذاب و در عین حال محصور، مناسب تشخیص داده شد و اقدامات اجرایی نمایشگاه از ابتدای مرداد ماه بدون محدودیت در آمد و شد به انجام رسید.
وی ادامه داد: یکی از ثمرات برپایی این نمایشگاه در بوستان بانوان ایجاد نماهای ماندگار با قابلیت‌های فرا نمایشگاهی است که از آن جمله می‌توان به ایجاد دفتر مدیریت، واحد مشاوره، آلاچیق، نمادها و مجسمه‌های چوبی و ترمیم قسمت‌های فرسوده اشاره کرد.
گفتنی است این نمایشگاه از 23 تا 31 شهریور همه روزه از ساعت 17 تا 23.30 برای بازدید عموم فعالیت دارد که قیمت بلیط آن 5 ‌هزار ریال است.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول