اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خبر داد:

تولید مستند "اگرت" و انیمیشن "پاکا" در هرمزگان

خبرگزاری فارس: مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس از تولید مستند "اگرت" و انیمیشن "پاکا" در این مرکز خبر داد.

تولید مستند "اگرت" و انیمیشن "پاکا" در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول حمیدی در نشست تشریح برنامه‌های جدید صدا و سیمای مرکز خلیج فارس اظهار داشت: مستند "اگرت" به تهیه کنندگی عبدالعزیز قاسمی در یک قسمت 20 دقیقه‌ای در صدا و سیمای خلیج فارس در دست تهیه و تولید است.
وی در این راستا با اشاره به اهداف تولید این اثر ادامه داد: "اگرت‌"ها متعلق به خانواده حواصیل‌ها هستند و جز پرندگان دائمی جنگل‌های حرا به شمار می‌روند که در جنگل‌های جنوب زندگی می‌کنند.
این مسئول ابراز داشت: اگرت‌ها در این اکوسیستم به طور دسته جمعی تخمگذاری و تعداد لانه‌های این پرندگان به بیش از 100 لانه در یک محل کوچک می‌رسد.
حمیدی با بیان اینکه از این پرنده سه گونه در منطقه هرمزگان یافت می‌شود گفت: اگرت‌ها جز پرندگانی هستند که به انسان خیلی راحت نزدیک و دردسرهای زیادی در هنگام صید برای صیادان ایجاد می‌کنند.
وی با اشاره به سخنان تولید کننده این مستند و بیان اینکه ویژگی‌های مذکور سبب تولید این اثر شده است، ‌گفت: این مستند تلویزیونی به مطالعه بوم شناختی و زادآوری این پرنده زیبا می‌پردازد و روش‌های صید، جفت یابی، لانه سازی و تخمگذاری این پرنده در این مستند به رشته تصویر در می‌آید.

* تولید دو قسمت از انیمیشن پاکا
حمیدی همچنین در ادامه از ساخت دو قسمت از مجموعه انیمیشن پاکا در مرکز خلیج فارس خبر داد و با بیان اینکه این انیمیشن که در 36 قسمت هفت دقیقه‌ای تولید می‌شود، داستان نوجوانی است به نام "دارا" که تعطیلات عید را همراه عمویش در روستای کوچکی در حاشیه جنگل‌های حرای جزیره قشم می‌گذراند،‌ افزود: شخصیت‌های اصلی این اثر نخستین بار است که در دل طبیعت روزگار می‌گذرانند و به طبیعت گردی عادت ندارند و با رفتارهای غلط خود مشکلات بسیاری برای طبیعت زیبای اطراف فراهم می‌کنند.
وی گفت: انیمیشن پاکا که تحقیق و نگارش آن از بهمن ماه 88 آغاز شده، مراحل پیش تولید و تصویرسازی آن فروردین ماه امسال به پایان رسیده است.
حمیدی با بیان اینکه تهیه کنندگی مجموعه انیمیشن پاکا را مازیار محمدی‌نژاد برعهده دارد، یادآور شد: دو قسمت ابتدایی این مجموعه انیمیشنی تولید و قسمت‌های دیگر مجموعه نیز تا پایان امسال تولید خواهد شد.

* برگزاری دوره آموزش فیلمنامه نویسی در مرکز خلیج فارس
وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: به همت واحد آموزش و پژوهش مرکز، دوره آموزشی فیلمنامه نویسی با حضور جمعی از تهیه کنندگان، نویسندگان و برنامه سازان مرکز به مدت سه روز برگزار شد.
این مسئول ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره با اصول و مبانی فیلمنامه نویسی آشنا و سپس در پایان دوره با ارائه فیلمنامه‌ای با موضوع خاص موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شدند.
حمیدی ادامه داد: "جامعه فردا" نیز عنوان برنامه‌ای تلویزیونی با موضوع اجتماعی، اقتصادی و هدف اطلاعاتی آموزشی است که در سه قسمت 38 دقیقه‌ای در شبکه استانی سیمای خلیج فارس در دست تهیه و تولید است.
به گفته مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، دست اندرکاران این برنامه تلویزیونی تلاش دارند تا با دعوت از کارشناسان مربوطه، به موضوعات دولت الکترونیک، آموزش الکترونیکی و شهروند الکترونیک بپردازند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول