اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس هرمزگان خبر داد:

افزایش 10 برابری کشفیات کراک و هروئین در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس هرمزگان از افزایش 10 برابری کشفیات کراک و هروئین خبر داد و گفت: با توجه به این آمار انتظار می‌رود مسئولان امر بیش از هر زمانی توجه خود را به این موضوع متمرکز کنند.

افزایش 10 برابری کشفیات کراک و هروئین در هرمزگان
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمدعلی آخوندی سه‌شنبه‌شب در نشست تشریح دستاوردهای پلیس مواد مخدر در این راستا از کشف 926 کیلو و 226 گرم کراک و هروئین در پنج ماهه نخست سال جاری و افزایش 10 برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.
وی در این رابطه اظهار داشت: مأموران انتظامی استان در پنج ماهه نخست سال جاری موفق به کشف 929 کیلو 226 گرم هروئین و کراک شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 86 کیلو و 413 گرم بوده است رشدی بیش از یک‌هزار درصد داشته است.
رئیس پلیس هرمزگان ادامه داد: با توجه به برآوردهای صورت گرفته عمده‌ترین علل گرایش قاچاقچیان به سمت این مواد ارزش ریالی این نوع ماده مخدر در مقایسه با مواد مخدر سنتی، حمل در محموله‌هایی با اوزان پایین و سودآوری بالا عنوان است.
آخوندی، همچنین دلایل افزایش کشف مواد مذکور در سال‌جاری را افزایش ورود هروئین و کراک از مرزهای خاکی استان با دیگر استان‌های شرق کشور، تشدید اقدامات کنترلی در محورهای مواصلاتی، احصای آخرین روش‌های مبارزه و اطلاع رسانی به پرسنل دخیل در امر مواد مخدر، استمرار برنامه‌ریزی و پیگیری در ایستگاه‌های ایست بازرسی برای بالا بردن سطح کیفی کشفیات بیان کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرمزگان ضمن تاکید بر خطرات و عواقب جبران ناپذیر مواد مخدر به خانواده‌ها توصیه کرد، مواظب رفتار و حرکات جوانان و نوجوانان خود باشند و به محض مشاهده علائم رکود، رخوت، بی‌حالی، خواب آلودگی، نشاط مفرط، هیجان بالا و تغییرات غیرمعقول رفتار بلافاصله با پزشک مشاوره تماس و موضوع را در میان بگذارند تا عدم اثبات موضوع مانع اطلاع فرزندان از اقدامات پیشگیرانه خود شوند.
وی یادآور شد: در این رابطه مرکز مشاوره و آرامش انتظامی استان نیز آماده ارائه خدمات رایگان به خانواده‌ها در زمینه مشاوره تحصیلی و مواد مخدر و موضوعات اجتماعی است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول