اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

گزارش فارس از آخرین وضعیت دانش‌آموز حادثه دیده در تمرینات ورزشی؛

بدن علی همچنان بیتحرک است؛ آموزش‌ و پرورش هزینه‌ها را متقبل شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص آخرین وضعیت «علی مخنکی» دانش‌آموز حادثه دیده در تمرینات ورزشی گفت: تغییر جدی در وضعیت جسمانی این ورزشکار دیده نمی‌شود و مانند گذشته بدنش بی تحرک است؛ این ورزشکار شرایط تنفسی مناسبی ندارد اما نسبت به گذشته بهتر شده است.

بدن علی همچنان بیتحرک است؛ آموزش‌ و پرورش هزینه‌ها را متقبل شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، کمتر از دو ‌ماه پیش و در یکی از سالن‌های ورزشی متعلق به آموزش و پرورش مشهد، در حالی که دو تن از دانش‌آموزان دبیرستانی با نظارت مربی برای مسابقات كُشتی مشغول تمرین بودند، یکی از آنها به نام «علی مُخنّکی» که 17 سال دارد، در حین گرم کردن خود، کنترلش را از دست داد و با سر بر روی تشک افتاد که در نتیجه به دلیل فشار بر روی گردن، نخاع وی آسیب دید؛ در خصوص وضعیت این دانش‌آموز با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت‌وگو کردیم. 


محمدتقی فخریان، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس«توانا» در مورد آخرین وضعیت «علی مخنکی» که به دلیل آسیب‌دیدگی در بیمارستان فارابی مشهد بستری است، اظهار داشت: همانطور که می‌دانید در همه رشته‌های ورزشی و هر زمانی ممکن است، برای ورزشکاران اتفاقات ناگواری رخ دهد اما هنر ما این است که از این اتفاقات درس بگیریم و آن را به حداقل و حتی به صفر برسانیم؛ کشتی‌گیر دانش‌آموز خراسانی نیز به دلایل مختلف با آسیب‌دیدگی مواجه شد، در حالی که این ورزشکار به صورت کاملاً‌ طبیعی و با استانداردهای مربوط به رشته کشتی مشغول تمرین بود و حتی تشک کشتی استانداردهای مربوطه را داشت و مربی این ورزشکار آسیب‌دیده کارت ویژه مربیگری را داشت، متاسفانه در یک اقدام ناگوار این کشتی‌گیر دانش‌آموز با آسیب‌دیدگی مواجه شد.

* هر کاری از دستمان برآمد برای بهبود دانش‌آموز کشتی‌گیر انجام دادیم

وی افزود: پس از این اتفاق ناگوار بلافاصله عوامل اورژانس در کمتر از 6 دقیقه بالای سر این مصدوم حاضر شدند و وی را به بیمارستان منتقل کردند. بعد از انتقال این ورزشکار مصدوم به بیمارستان فارابی مشهد،تمام عوامل بیمارستان برای بهبود کشتی‌گیر دانش‌آموز بسیج شدند و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دادند،‌ به طوری که در همان روزهای ابتدایی روی این دانش‌آموز ورزشکار عمل جراحی صورت گرفت و 2 یا 3 روز بعد از عمل جراحی وضعیت وی بسیار خوب بود، اما در شرایطی عجیب این دانش‌آموز به کما رفت و دچار مشکلات متعدد بعدی شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از عدم موافقت دکتر تخصصی این ورزشکار با انتقال وی به تهران برای درمان‌های تکمیلی خبرداد و تصریح کرد: آموزش و پرورش خراسان رضوی طی درخواستی از مسئولان بیمارستان فارابی و دکتر تخصصی ورزشکار مصدوم خواستار انتقال وی به تهران برای درمان‌های تکمیلی شد که دکتر وی با این درخواست مخالفت کرد و اعلام کرد که هرگونه جابجایی این دانش‌آموز ممکن است، موجب بروز خطراتی شود. به طور کلی در آموزش و پرورش خراسان رضوی هر کاری از دستمان برآمد، برای بهبود کشتی‌گیر دانش‌آموز انجام دادیم.

* تمام هزینه‌های مربوط به دانش‌آموز ورزشکار برعهده آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی است

فخریان با بیان اینکه تمام هزینه‌های درمانی ورزشکار دانش‌آموز بر عهده سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوی است، ادامه داد: برای بهبود وضعیت دانش‌آموز ورزشکار تمام هزینه‌های درمانی و حتی رفت و آمد این ورزشکار برعهده آموزش و پرورش خراسان رضوی است و حتی اجازه ندادیم خانواده این ورزشکار هزینه‌ای را متقبل شوند؛ همکاران فرهنگی ما در آموزش و پرورش خراسان رضوی هفته‌ای 2 تا 3 بار به ورزشکار مصدوم سر می‌زنند و از وی عیادت می‌کنند، امیدوارم تا در آینده نزدیک شاهد بهبود بیش از گذشته دانش‌آموز ورزشکار باشیم.

* وعده رئیس بیمه ایران برای هرگونه کمک به دانش‌آموز ورزشکار آسیب‌دیده

وی گفت: برای بهبود وضعیت ورزشکار دانش‌آموز و هزینه‌های درمانی، حتی از رئیس بیمه ایران و مدیرکل پشتیبانی و تعاون وزارت آموزش وپرورش دعوت کردیم تا از روند درمان این ورزشکار آگاهی پیدا کنند، حتی آنها از این ورزشکار مصدوم عیادت کردند و آمادگی خود را برای هر کمکی اعلام کردند. رئیس بیمه ایران حتی اعلام کرد که این ورزشکار از بیمه حوادث و بیمه خاص استفاده خواهد کرد و هر کمکی از بیمه ایران بربیاید، برای بهبود ورزشکار دانش‌آموز به کار خواهد بست. حتی روند درمان و اتفاق صورت گرفته روی این ورزشکار به اطلاع وزیر آموزش و پرورش رسید.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی شرایط عمومی ورزشکار دانش‌آموز را رضایت بخش دانست و افزود: در پیگیری‌هایی که طی یکی دو روز گذشته از حال عمومی ورزشکار دانش‌آموز به عمل آوردیم، خوشبختانه وضعیت وی نسبت به گذشته رضایت بخش‌تر است، اما تغییر جدی در وضعیت جسمانی این ورزشکار دیده نمی‌شود و مانند گذشته بدنش بی تحرک است؛ متأسفانه این ورزشکار شرایط تنفسی مناسبی ندارد، اما نسبت به گذشته بهتر شده است.
 
وی ادامه داد: به طور کلی شرایط هوشیاری و تنفسی دانش‌آموز ورزشکار نسبت به گذشته بهتر است. آموزش و پرورش خراسان رضوی تمام تلاش خود را برای بهبود حال ورزشکار دانش‌آموز انجام داده است و هیچ کاری نیست که انجام نداده باشیم؛ امیدوارم مردم مشهد در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برای بهبود کامل حال وی دعا کنند.

* لزوم مدیریت صحیح برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار برای دانش‌آموزان ورزشکار

فخریان با بیان اینکه با درس گرفتن از این اتفاق ناگوار باید مدیریت‌ها برای سالم ماندن دانش‌آموزان ورزشکار بیشتر شود، افزود: باید در آینده طوری برنامه‌ریزی و مدیریت کنیم تا دانش‌آموزان ورزشکار در رشته‌های مورد علاقه خود بدون هیچ دغدغه‌ای فعالیت کنند و در این زمینه باید استانداردها و امکانات لازم در رشته‌های مختلف ورزشی تدارک دیده شود و مربیان با مدرک ویژه مربیگری بالای سر ورزشکاران دانش‌آموز حضور داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه در تابستان میزبان 5 جشنواره کشوری در آموزش و پرورش مشهد بودیم، افزود: برای پیشرفت ورزش کشور در مدارس دخترانه و پسرانه، در تابستان سال جاری میزبان 5 جشنواره در خراسان رضوی بودیم؛ مسابقات ورزشی دختران و پسران دانش‌آموز،‌ مسابقات ورزشی فرهنگیان کشور از جمله این جشنواره‌ها بودند. در حال حاضر نیز حدود 1600 دانش‌آموز ورزشکار در رشته‌های مختلف در مشهد حضور دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان کشور، مسابقات معلمان ورزشی در رشته‌های تخصصی، علمی و مهارتی در 6 رشته والیبال، بسکتبال، فوتسال، طناب زنی، آمادگی جسمانی و هندبال با ظرفیت 1800 نفر در بخش بانوان و مردان از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته به میزبانی خراسان رضوی است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان عنوان کرد:‌ خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش توجه خاصی به رشته‌های مختلف ورزشی در سطح مدارس دارد و این وزارتخانه به سمت فعالیت‌های ورزشی و نشاط سازی مدارس پیش می‌رود، چرا که این سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش است که به رشته‌های مختلف ورزشی می‌پردازد، اما این وزارتخانه وظیفه دارد در کنار نشاط سازی مدارس از لحاظ ورزشی، استانداردها و امکانات لازم را نیز در اختیار دانش‌آموزان ورزشکار قرار دهد و مربیان ورزشی نیز باید دارای گواهینامه رسمی باشند تا دانش‌آموزان ورزشکار در آینده پیشرفت کنند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول