اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

‌برقراری شش راه هوایی بر فراز کشور تا پایان شهریور‌ماه

خبرگزاری فارس: معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از ایجاد شش راه‌ هوایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم پروازهای اقیانوس هند به سمت اروپا را از فضای ایران عبور دهیم.

‌برقراری شش راه هوایی بر فراز کشور تا پایان شهریور‌ماه
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا» به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، محمود رسولی‌نژاد ‌با تشریح وضعیت کنونی و ابعاد مختلف صنعت هوانوردی بویژه در بخش فرودگاهی، به مشکلات ناشی از تحریم  در صنعت هوایی ایران اشاره کرد و افزود: یکی از مزایای تحریم، قرار دادن میدان ابتکار در اختیار کارشناسان ما و بروز خلاقیت‌ها و استعداد این کارشناسان بود که در بسیاری موارد موجب موفقیت‌های چشمگیر در بعد تعمیراتی شده است.
وی تأکید کرد: بعد از اعمال تحریم بر ضد صنعت هوایی کشور‌، ما موفق شده‌ایم بسیاری از قطعات مورد نیاز را نیز در داخل کشور تولید کنیم.
وی به بازسازی برخی بوردهای آنتن رادار به عنوان قطعاتی که توسط کارشناسان داخلی تعمیر شده است اشاره کرد و افزود: متخصصان ما در سایه تحریم این جسارت را پیدا کرده‌اند که این گونه قطعات پیچیده را خودشان بهسازی و تعمیر کنند.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه تحریم یک واقعیت است و دایره انتخاب مدیران را محدود کرده است، افزود: برای برون رفت از وضعیت تحریم باید مشکلات و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم، به کارشناسان خود جسارت ورود به صحنه را بدهیم و از آنها حمایت کنیم و با نگاهی ملی به صنعت هوایی، سرمایه‌گذاری در این صنعت را تا ده برابر وضعیت کنونی افزایش دهیم‌، ضمن اینکه بخش دانشگاهی کشور نیز وارد کار شد و اقدامات فوق‌العاده‌ای را انجام داده است که بعنوان نمونه تعمیر اساسی یکی از رادارهای کشور توسط دانشگاه صنعتی اصفهان مراحل نهایی خود را طی کرده و به زودی اخبار آنرا منتشر خواهیم کرد.
رسولی‌نژاد در ادامه به اقدام شرکت فرودگاهها به افزایش راه‌های هوایی در فضای کشور اشاره و اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه امسال 6 راه هوایی بر فراز کشور ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه 80 درصد از مقدمات این کار انجام شده است، ‌افزود: در تلاشیم پروازهای اقیانوس هند به سمت اروپا را از فضای ایران عبور دهیم.
رسولی نژاد افزود: در صورت برقراری این راه‌های هوایی، پروازهای عبوری به جای عبور از فضای امارات، بحرین، کویت، عمان، عراق و ترکیه از مسیرایران عبور خواهند کرد.
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به اینکه پروازهای عبوری از فضای کشور در سه ماه اول امسال کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: با راه اندازی شش راه هوایی مذکور امیدواریم ‌این کاهش جبران شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول