اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

سرپرست صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی خبر داد

واگذاری 14 بنای تاریخی به بخش خصوصی در سال جهاد اقتصادی

خبرگزاری فارس: سرپرست صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی از آمادگی مقدمات واگذاری 14 بنای تاریخی واقع در مسیر راه ابریشم به بخش خصوصی خبر داد.

واگذاری 14 بنای تاریخی به بخش خصوصی در سال جهاد اقتصادی
به گزارش خبرگزاری فارس احمد میرزا کوچک خوشنویس گفت: صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی در نظر دارد به استناد مصوبه هیأت وزیران، بهره‌برداری 14 بنای تاریخی در اختیار را تحت عنوان «پروژه راه ابریشم» از طریق مزایده عمومی به اشخاص حقیقی یا حقوقی واجد شرایط واگذار کند.

وی تصریح کرد: بناهای تاریخی حمام کردشت و کاروانسرای پیام واقع در استان آذربایجان شرقی، خانه کبیری و مجموعه ماکو (عمارت‌های شیر و خورشید، بانک ملی و دارایی) در استان آذربایجان غربی، حمام سالار در استان زنجان، خانه نصیرالدوله در تهران، کاروانسراهای میاندشت، ایوانکی و ده نمک همراه با عمارت چشمه علی دامغان در استان سمنان و کاروانسراهای مهر و زعفرانیه در استان خراسان رضوی از جمله بناهایی هستند که قرار است از سوی این صندوق جهت بهره‌برداری با مشخصات مندرج در اسناد مزایده از طریق مزایده عمومی به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

خوشنویس با بیان اینکه صندوق احیا در حقیقت بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پیاده‌سازی اهداف کلان احیای بناها و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی محسوب می‌شود تأکید کرد: بر این اساس قرار است صندوق با واگذاری بناها، بخش خصوصی را در جریان سرمایه‌گذاری در حوزه بناهای تاریخی تشویق، هدایت، حمایت و نظارت کند.

سرپرست صندوق احیا و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی گفت: این صندوق قصد دارد در سال جاری 14 بنای تاریخی خود را در قالب «پروژه راه ابریشم» مطابق با وظایف و اختیارات و در راستای اصل 44 قانون اساسی و سال جهاد اقتصادی جهت چرخه کار و ایجاد اشتغال واگذار کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول