اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی

قاضی‌زاده عضو کمیسیون اصل 90در گفت‌وگو با فارس:

دو سال پیش به بروز تخلف در بانک صادرات هشدار دادیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس بر برخورد سریع با عاملان اختلاس در بانک صادرات تاکید کرد و گفت:دو سال پیش در کمیسیون اصل 90نسبت به بروز تخلف در ‌ارتباط‌ با شخصی که در بانک صادرات مطرح است تذکر داده شد.

دو سال پیش به بروز تخلف در بانک صادرات هشدار دادیم
امیرحسین قاضی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در بانک صادرات‌ اظهار داشت: قوه قضائیه در ‌ارتباط‌ با بررسی پرونده‌های مفاسد اقتصادی برخورد محکم و مناسبی نداشته است.
وی وظایف اصلی دستگاه قضا در کشور را ایجاد عدالت و از بین بردن ظلم و فساد بر شمرد و افزود: اگر موردی در ارتباط با تخلفات اقتصادی است، باید با قاطعیت برخورد کنید.
نماینده مردم مشهد و کلات عملکرد قوه قضائیه در ارتباط با عاملان فساد در بانک‌ها را ضعیف خواند و خاطرنشان کرد: چرا قوه قضائیه طوری عمل کرده است که فساد در بانک‌ها شکل گیرد به صورتی که کسی احساس امنیت نکند و ‌چنانچه اگر به اشتباه به کسی تهمت زده شده است باید با عاملان آن برخوردی جدی صورت گیرد.
وی نبود نظام بانکداری اسلامی در کشور را یکی از دلایل ایجاد فساد در نظام بانکی کشور خواند و تصریح کرد: نظام بانکی کشور بیمار است زمانی که اعلام می‌کنند نزدیک به 40 درصد انحراف در اهدای وام‌های زود‌بازده به وجود آمده است، نشان از نبود نظارت درست بر نظام بانکی کشور دارد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده‌ شخصی که سبب اختلاس در بانک صادرات شده، دو سال پیش در کمیسیون اصل 90، اظهار داشت: همان زمان در کمیسیون اصل 90 نسبت به بروز تخلف در ‌ارتباط‌ با شخصی که در بانک صادرات مطرح است تذکر داده شد در آن زمان هنوز رقم اختلاس به 2800 میلیارد تومان نرسیده بود.
وی از عکس‌العمل رئیس بانک صادرات در ارتباط با اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در این بانک انتقاد کرد و افزود: اتفاقی شبیه به این در کشوری همانند ژاپن سبب استعفای وزیر وقت و عذرخواهی نخست وزیر از مردم شد.
نماینده مردم مشهد و کلات نبود عزمی جدی در دولت را برای برخورد با مفسدین اقتصادی را یکی از مشکلات خواند و خاطرنشان کرد: شاهد بودیم کسانی که در ‌ارتباط‌ با پرونده اختلاس در بانک صادرات خواستار برخورد جدی با عاملان آن شده بودند به آنان تذکر داده شد و بعضاً از سمت خود نیز جابجا شدند.
وی بر وجود شبکه‌ای گسترده و پیچیده در پرونده اختلاس در بانک صادرات تاکید کرد و اظهار داشت: پرونده اختلاس در بانک صادرات نشان از ضعف مدیریت در بانک صادرات دارد.
قاضی‌زاده با اشاره به پرونده‌هایی همانند بدهی 1500 میلیاردی شخصی به بانک‌ها و نیز پرونده شهرام جزایری، گفت: کسی باید فکری به حال بانک‌ها بکند و اگر این پول‌ها متعلق به بخش خصوصی بود، این اتفاق هرگز رخ نمی‌داد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول