اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

عضو "شورای عالی صلح" افغانستان در گفت‌وگو با فارس:

دولت افغانستان از افتتاح نمایندگی سیاسی طالبان در قطر استقبال می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی صلح افغانستان از افتتاح نمایندگی سیاسی طالبان در یکی از کشورهای اسلامی استقبال کرد و آن را عامل هموار شدن مذاکرات صلح دانست.

دولت افغانستان از افتتاح نمایندگی سیاسی طالبان در قطر استقبال می‌کند
"ارسلا رحمانی" در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اظهار داشت: افتتاح نمایندگی سیاسی طالبان، سخن تازه ای نیست بلکه یکی از خواسته‌های شورای عالی صلح افغانستان است تا از این طریق روند مذاکرات به طور رسمی و حضوری آغاز شود.
به گفته وی، آمریکا نیز همواره در پی آن بوده است.
این عضو سابق گروه طالبان تصریح کرد: دولت افغانستان و شورای عالی صلح از تصمیم آمریکا در خصوص ایجاد نمایندگی سیاسی طالبان در دیگر کشورها حمایت می‌کند.
رحمانی با موثر دانستن افتتاح این نمایندگی بر روند صلح، گفت: افتتاح نمایندگی سیاسی و مصالحه با طالبان، زمینه خروج نیروهای خارجی از افغانستان را فراهم خواهد کرد.
معاون سابق وزارت آموزش عالی طالبان اظهار داشت: با آن ‎که این مسئله یکی از شرایط اساسی و زمینه‌ ساز روند صلح است اما تاکنون شورای عالی صلح در مورد محل دقیق این نمایندگی قرار نگرفته است.
وی در مورد این‎ که آیا شورای عالی صلح، قطر را محل مناسبی برای ایجاد نمایندگی سیاسی طالبان می‏داند و طالبان با آن موافقت خواهد کرد یا خیر، گفت: زود است که بتوان در این مورد سخن ‎گفت.     
روزنامه "تایمز" به نقل از دیپلمات‎های آمریکایی اعلام کرده اند که آمریکا با افتتاح نمایندگی سیاسی طالبان در "دوحه" پایتخت قطر موافقت کرده است.
بر اساس گزارش تایمز، واشنگتن تأکید کرده که این دفتر طالبان باید خارج از منطقه نفوذ پاکستان ایجاد شود.
این در حالی است که "رایان کراکر"، هفته گذشته در مصاحبه با "رویترز" از رابطه گروه طالبان با شبکه "القاعده" سخن گفته بود و خواهان ادامه جنگ علیه این گروه شده بود.
در همین حال، طالبان لحظاتی سفارت آمریکا در شهر کابل را هدف حملات موشکی قرار داده اند و جنگ در این منطقه به شدت ادامه دارد.
انتهای پیام/ق
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول