اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

معاون گردشگری کشور در پاسخ به فارس:

هرگونه افزایش نرخ اقامت در هتل‌ها "غیرقانونی" است

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری درباره آخرین وضعیت قیمت‌گذاری اقامت در هتل‌های کشور گفت: میزان افزایش نرخ اقامت در هتل‌ها در پاییز اعلام میشود و در حال حاضر هر گونه افزایش قیمتی "غیرقانونی" است.

هرگونه افزایش نرخ اقامت در هتل‌ها "غیرقانونی" است
به گزارش خبرنگار جامعه فارس، حامد دهقانان امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در شرایطی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مصوبه افزایش 25 درصدی قیمت اقامت در هتل‌ها را پس گرفته است، افزایش قیمت اقامت در هتل‌ها به چه نحوی اعمال می‌شود؟ گفت: در حال حاضر مرکز تحقیقاتی معتبری را مکلف کرده‌ایم تا با توجه به نرخ تورم و تأثیر هدفمندی یارانه‌ها درباره صنعت هتلداری ارائه نظر کنند که بر اساس اطلاعاتی که از این مرکز به دست می‌آوریم در فصل پاییز میزان افزایش قیمت اقامت در هتل‌ها را اعلام خواهیم کرد.

-------------------------------------------------------------------
تشدید بازرسی از مراکز اقامتی در روزهای پایانی تابستان
-------------------------------------------------------------------

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هرگونه افزایش قیمت در هتل‌ها غیرقانونی است و ما ادارات کل استانی را مکلف کرده‌ایم تا اقدامات نظارتی خود را تشدید کنند.

معاون گردشگری ادامه داد: کسانی که در این مورد تخلفی انجام دهند بازرسان طبق ضوابط با آنها برخورد می‌کنند.

معاون گردشگری کشور وضعیت سفرها تا پایان تابستان را رو به افزایش پیش‌بینی کرد و گفت: در نیمه اول شهریور امسال 210 درصد رشد در سفرهای داخلی داشته‌ایم و شاهد 146 درصد رشد در میزان اقامت بوده‌ایم.

---------------------------------------------------------------------------------------------
بیشترین میزان رشد مسافران تابستانی در آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل
---------------------------------------------------------------------------------------------

دهقانان بیشترین میزان  رشد مسافر در نیمه اول شهریور را مربوط به استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل عنوان کرد و گفت: بیشترین اقامت مربوط به استان‌های مازندران، خراسان رضوی و گیلان بوده است و استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی بیشترین ورودی مسافر را در نیمه اول شهریور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری دارای دو ویژگی پیچیدگی و تنوع زیاد است، گفت: مهمترین اولویت ما در محیط داخلی مربوط به بحث بازاریابی و اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری است که در همین راستا در دولت نهم و دهم تأکید بر رشد متوازن صنعت گردشگری در کشور بوده است.

----------------------------------------------------------------
تشکیل کمیته برند گردشگری با همکاری بخش خصوصی
----------------------------------------------------------------

معاون گردشگری کشور درباره آخرین اقدامات در خصوص برند گردشگری ایران گفت: یکی از عناصر گردشگری، برند است. در این حوزه باید بخش خصوصی با جدیت وارد عمل شود که در این خصوص ما تعریف برند را جزء اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم و قرار است کمیته‌ای را با بخش خصوصی به این منظور تشکیل دهیم.

--------------------------------------------------------------
نواقص موجود در گردشگری مربوط به نبود "برند" است
--------------------------------------------------------------

دهقانان ادامه داد: در حال حاضر نواقصی که در گردشگری کشور دیده می‌شود مربوط به نبود کیفیت نیست بلکه بخش قابل توجهی از آن مربوط به نبود برند است.

وی درباره تناقض آمار سفرها توسط سازمان میراث فرهنگی و بخش خصوصی گفت: سازمان جهانی گردشگری میزان رشد جهانی گردشگری را 23.1 درصد اعلام کرد و در شرایطی که ایران در جنوب آسیا قرار دارد و رشد گردشگری در این منطقه 6.2 درصد اعلام شده طبق آمار ما 87 درصد رشد گردشگری داشته‌ایم.

معاون گردشگری کشور میزان رشد  87 درصدی را مربوط به مقایسه آمار گردشگری ایران از سال 83 تا 89 عنوان کرد و به گفته وی متوسط میانگین سالیانه نیز حدود 13 درصد است.

دهقانان افزود: مقایسه آمار گردشگری کشور با آمار جهانی رشد 300 درصدی را در گردشگری ایران نشان می‌دهد.

------------------------------------------------------------------------------------
فعالیت 6 هزار آژانس جذب توریست در ترکیه در مقایسه با 50 آژانس ایران
------------------------------------------------------------------------------------

وی درباره مقایسه عملکرد کشورمان در جذب توریست در مقایسه با سایر کشورها گفت: ترکیه 6 هزار آژانس گردشگری دارد که برای ورود گردشگر تلاش می‌کنند این در حالی است که در کشور ما تعداد این آژانس‌ها به  50 تا 60 آژانس هم  نمی‌رسد.

معاون گردشگری با بیان اینکه توانمندسازی بخش خصوصی در صنعت گردشگری از اولویت‌های پیش روی این معاونت است، گفت: اگر با همین نرخ رشد 13 درصد رشد برویم 20 میلیون گردشگر سند چشم‌انداز محقق می‌شود.

دهقانان ادامه داد: در سال 84 باید 2 میلیون و  132 هزار نفر گردشگر ورودی به کشور می‌داشتیم که متأسفانه با یک میلیون شکاف، یک میلیون و  162 هزار نفر به کشور وارد شدند که این عدد در سال 89 به 3 میلیون و  121 هزار نفر رسید.

----------------------------------------
تأثیر شگرف چین در گردشگری ایران
----------------------------------------

وی در خصوص بازارهای هدف نیز گفت: بازار چین جزء بازارهایی است که اگر  25 درصد بازار آنها را جذب کنیم تأثیر شگرفی در گردشگری ما خواهد داشت. اخیرا ایران در لیست کشورهای مجاز چین قرار گرفته است و این می‌تواند به رشد پرشتاب گردشگر ورودی به کشور کمک کند.

به گفته دهقانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در همین راستا به زودی سفری به کشور چین خواهد داشت.

وی درباره گردشگری مذهبی نیز گفت: ما هم در ورودی و هم در خروجی گردشگری مذهبی داریم. طبق آمارها ورودی گردشگر مذهبی در سال 89 از مرزهای زمینی 2 میلیون و 474 هزار و  135 نفر ، از مرزهای هوایی که تورگردانان نیز در این بخش تعریف می‌شوند 628 هزار و 624 نفر و در بخش دریایی 18 هزار و 524 نفر بوده است.

معاون گردشگری کشورهای موفق در توریسم را کشورهایی عنوان کرد که بر بازار کشورهای منطقه خودشان مسلط شده‌اند.

دهقانان افزود: ما نیز باید اولویت را برای جذب توریست در منطقه خودمان قرار دهیم. متأسفانه بخش عمده سفرهای ورودی و خروجی ما به صورت انفرادی انجام می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: باید بتوانیم سفرها را به صورت پکیج تعریف کرده و عمده‌فروشی تور داشته باشیم.

معاون گردشگری کشور در پاسخ به این پرسش که گردشگری کشور ما که همچون یک بیمار است آیا می‌توان به بهبود آن امیدوار بود؟ گفت: با علائم حیاتی آن می‌توانیم بگوییم که می‌توانیم جهش در گردشگری داشته باشیم. ما سیاست‌گذار و خط مشی‌گذار هستیم، بخش خصوصی باید توانمند عمل کند ما نیز همه‌ گونه تسهیلات را به آنها می‌‌دهیم.

دهقانان درباره وضعیت پروژه‌های نیمه کاره مدیران سابق گردشگری گفت: اقدامات خوبی در دولت نهم و دهم در حوزه گردشگری انجام شد که بیش از هر زمان دیگری، رویکرد واقع‌بینانه به گردشگری کشور داشتند.

وی ادامه داد: برخی طرح‌ها موفق و اثرگذار بود. برخی طرح‌ها نیز شروع خوبی داشت ولی احساس می‌شد که باید تکمیل شود.

معاون گردشگری کشور درباره طرح سفرکارت نیز گفت: تاکنون 3 میلیون و  350 هزار کارت صادر شده و  614 میلیارد ریال اعتبار در این کارت‌ها شارژ شده است که این تقاضا را نشان می‌دهد.

دهقانان درباره اینکه جای صنعت گردشگری در بین 37 صنعت موجود در بورس خالی است، گفت: حضور در بورس طی فرآیندهایی انجام می‌شود، استارت این موضوع در همین دولت زده شده است و شرکت‌های فعال گردشگری وارد بورس شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به شرکت توسعه گردشگری اشاره کرد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول