اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام ستاد المپیاد ورزشی دانشجویان پیام‌نور:

علوم ورزشی با نیاز ورزش کشور هماهنگ نیست

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام ستاد برگزاری پنجمین المپیاد فرهنگی ـ ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام‌نور کشور گفت: علوم ورزشی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود با نیاز ورزش کشور مطابقت ندارد.

علوم ورزشی با نیاز ورزش کشور هماهنگ نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد،‌ محمدعلی قره ظهر امروز در اختتامیه پنجمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر پیام‌نور کشور در مشهد با اشاره به فقر فرهنگ ورزش‌کردن در جامعه ایرانی، اظهار داشت: این یک هشدار بزرگ است که رابطه‌ای بین علوم ورزشی که ما در دانشگاه‌ها تدریس می‌‌کنیم با نیازهای ورزش در کشور هماهنگ نیست.
وی به حدود 7 هزار فارغ‌التحصیل رشته‌های تربیت بدنی در کشور اشاره کرد و افزود: اگر کارشناسان ارشد و دکترای تربیت‌بدنی که در محدوده 30 سال پس از پیروزی انقلاب که از دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند را حساب کنیم چنانچه هر کدام یک نفر از مردم ایران را انگیزه ورزش کردن می‌دادند امروز باید بالای 40 میلیون ورزشکار در کشور داشتیم. 
قره خاطرنشان کرد: اگر ما 7 هزار فارغ‌التحصیل رشته خیاطی به جای فارغ‌التحصیلان تربیت بدنی داشتیم این تعداد خیاط ظرف این سه دهه چه مقدار لباس می‌دوختند در حالی که فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت‌بدنی ما نتوانستند که در مردم ایران انگیزه ورزش کردن را به وجود بیاورند و این یک خطر جدی است.
قائم‌مقام ستاد برگزاری پنجمین المپیاد ورزشی دانشجویان دختر پیام‌نور ادامه داد: از جمعیت 75 میلیونی کشور، تنها پنج درصد ورزش می‌کنند.
وی نقش فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت بدنی را در کشور برای ایجاد انگیزه ورزش کردن در بین اقشار جامعه مهم خواند و افزود: همانطور که می‌گویند زکات علم در انتشارش است باید کاری کنیم که مردم ایران ورزش کنند و این را از خود، خانواده، دوستان، همسایه و فامیل خود باید شروع کنیم. 
قره از برگزاری ششمین دوره المپیاد ورزش دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام‌نور سراسر کشور در سال آینده در کمپ نفت محمود آباد خبر داد و اظهار داشت: امسال در آبان ماه المپیاد دانشجویان پسر دانشگاه‌های پیام‌نور کشور را در کمپ نفت محمود آباد برگزار می‌کنیم.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول