اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور:

دانشجویان مسائل سیاسی را رصد کنند

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویان مسائل سیاسی کشور را رصد کنند و درست به جامعه انتقال دهند.

دانشجویان مسائل سیاسی را رصد کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسین قدیانی ظهر امروز در جمع معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های کشور که در دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این انتخابات نخستین دوره انتخابات بعد از فتنه 88 است‌ به نظر می‌رسد در این انتخابات آرایش سیاسی کل کشور تقریبا به هم بخورد.
وی افزود: در این دوران شاهد یک نوزایی در انتخابات خواهیم بود که از این منظر سال 90 مشابه سال 60 خواهد بود.
قدیانی گفت: این امر نباید فضای کشور را مشوش کند، بلکه باید با آرامش کامل در کشور دنبال شود.
به گفته این مسئول بسیج دانشجویی به اذعان دشمنان داخلی و خارجی با انجام بهینه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، سربازان فرهنگی برای آینده انقلاب پرورش می‌دهد.
وی افزود: در تحقیقاتی که توسط یکی از مراکز مطالعات کشور آمریکا در مورد فعالیت‌های این نهاد انقلابی و دانشجویی صورت گرفته چنین آمده است که بسیج دانشجویی با اجرای برنامه‌های شاخص و اثرگذاری چون طرح ولایت و اعزام دانشجویان به اردوهای راهیان نور در حال پرورش نیروهای فرهنگی برای انقلاب اسلامی است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ادامه داد: بسیج دانشجویی با اجرای این برنامه‌ها که اهمیت اجرای آن را دشمنان انقلاب نیز اذعان می‌کنند، به دنبال تربیت نیروهای هم‌تراز انقلاب است.
وی‌ گفت: ما هر ساله و با اعزام هزاران دانشجو از سراسر کشور به این اردوها به دنبال معرفی ارزش‌های این دوران پر افتخار به دانشجویان هستیم.
قدیانی افزود: با تعمیق این ارزش‌ها و فرهنگ در بین دانشجویان که این امر هم به دلیل وجود پیکر پاک شهدا در این مناطق صورت می‌گیرد به دنبال هدایت محیط‌های دانشگاهی با فرهنگ آن دوران هستیم که البته تا حدود زیادی در این زمینه موفق شده‌ایم.
وی گفت: ما در حوزه تربیت نیروهای هم‌تراز انقلاب دانشجویان را در چهار حوزه معرفتی،‌ بصیرتی، ‌مهارتی و معنوی تربیت می‌کنیم که البته بیش از 70 درصد از همت ما برای افزایش معرفت دانشجویان صرف می‌شود که در تحقق این امر هم تاکنون موفق عمل کرده‌ایم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور ماموریت دیگر بسیج دانشجویی را کمک به حل چالش‌های اساسی نظام عنوان کرد و افزود: ما با تقسیم چالش‌ها به دو دسته تهدید محور و فرصت‌محور آنها را در سه حوزه سیاست، فرهنگ و اقتصاد بررسی کرده و تلاش‌های موثری را در این زمینه انجام داده‌ایم.
قدیانی همچنین پاسداری از اصول نه شرقی، ‌نه غربی در دانشگاه‌ها،‌ جلوگیری از نفوذ ایادی بیگانه، ‌تبیین چارچوب‌های اصیل اسلام ناب و وحدت حوزه و دانشگاه را چهار رسالت اصلی بسیج دانشجویی عنوان کرد و گفت: این رسالت‌ها چارچوب فعالیت‌های این نهاد را مشخص می‌کند برای مثال بسیج دانشجوی به دنبال ایجاد وحدت واقعی بین حوزه و دانشگاه است چرا که این امر تاکنون در حرکتی نمادین و فقط در قالب 27 آذر انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول