اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش آماری فارس از حضور ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا؛

یک نایب قهرمانی رهارود 3 دوره آسیایی شدن ذوب‌آهن

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در سومین فصل حضور در رقابت‌های باشگاهی قاره کهن برای دومین سال متوالی به جمع هشت تیم برتر آسیا راه یافته است.

یک نایب قهرمانی رهارود 3 دوره آسیایی شدن ذوب‌آهن
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تیم ذوب‌آهن تاکنون دو دوره در مسابقات باشگاهی آسیا حضور داشته که یک نایب قهرمانی حاصل این دوره بوده است.
تا سال 2001 مسابقات فوتبال در قاره آسیا با سه عنوان جام باشگاه‌ها، جام در جام و سوپر جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شد اما کمیته برگزاری مسابقات باشگاهی در این قاره پس از پایان مسابقات در سال 2001 تصمیم گرفت همانند رقابت‌های اروپایی با ادغام این سه جام، بازی‌ها را در قالب لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند.
در پایان رقابت‌های نخستین دوره لیگ قهرمانان آسیا، مسئولان برگزاری آن، تغییرات عمده‌ای را در نحوه انجام دومین دوره این رقابت‌ها ایجاد کردند.
حذف تیم‌های درجه سوم آسیا از حضور در این رقابت‌ها و تشکیل مسابقاتی به نام جام اتحادیه AFC، همچنین تقسیم‌بندی مسابقات به دو مرحله گروهی و حذفی از مهم‌ترین تغییرات در اجرای لیگ قهرمانان آسیا بود.

*دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا
نخستین تجربه آسیایی ذوب‌آهن به دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا برمی‌گردد، در این سال تیم سپاهان فاتح لیگ برتر و ذوب‌آهن قهرمان جام حذفی به عنوان نمایندگان ایران در دومین دوره لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند.
ذوب‌آهن در گروه A با تیم‌های پاختاکور، قطراسپورت و ریفای بحرین هم‌گروه بود.
ذوب‌آهن این مسابقات را با پیروزی یک بر صفر در فولادشهر آغاز کرد که نوئول ازوکام در دقیقه 77 تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند، اما حذف ریفا سبب شد بازی‌های این گروه با سه تیم ادامه پیدا کند.
این تیم اصفهانی در دومین مسابقه خود در اصفهان در یک بازی پر انتقاد مقابل قطر اسپورت به تساوی سه بر سه دست یافت. علی طهماسبی در دقیقه 15، رضا عزیزی در دقیقه 65 و عزیززاده در دقیقه 84 در آن مسابقه برای ذوب‌آهن گل‌زنی کردند.
ورزشگاه الریان قطر میزبان سومین مسابقه ذوب‌آهن بود که در نهایت بدون رد و بدل شدن گل این دیدار به پایان رسید تا تکلیف تیم صعود کننده از این گروه به بازی آخر کشیده شود.
ذوب‌آهن برای صعود در ورزشگاه پاختاکور فقط به یک تساوی نیاز داشت اما بار دیگر ارائه یک بازی پر انتقاد از این تیم اصفهانی سبب شد جواز صعود به مرحله بعد به پاختاکور تقدیم شود.
شکست دو بر صفر و درگیری‌های بعد از پایان آن مسابقه از یک سو سبب حذف ذوب‌آهن از گردونه این رقابت‌ها شد و از سوی دیگر محرومیت‌هایی را هم برای این تیم اصفهانی به همراه داشت.

*هشتمین دوره لیگ قهرمانان آسیا
هر چند که ذوبی‌ها به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر ایران سهمیه آسیایی داشتند اما دومین تجربه آسیایی ذوب‌آهن نیز با قهرمانی در جام حذفی به دست آمد.
ذوب‌آهن در گروه C با تیم‌های الاتحاد عربستان، بنیاد کار ازبکستان و الوحده امارات هم گروه بود.
ذوب‌آهن که به تعبیر کارشناسان در گروه ملقب به مرگ، قرار داشت، شانس کمی برای صعود از مرحله گروهی داشت.
اما ذوبی‌ها در همان مرحله گروهی پروسه شگفتی‌سازی در آسیا را کلید زد و با شکست تیم‌های بنیاد کار ازبکستان و الاتحاد عربستان به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله پلی‌آف شد.
در تک بازی مرحله پلی‌آف ذوب‌آهن توانست با شکست تیم مس کرمان به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کند.
در این مرحله نیز ذوبی‌ها دست به کار بزرگی زدند و با حذف تیم پوهانگ کره جنوبی که عنوان قهرمانی دوره گذشته این مسابقات را در اختیار داشت، گام به مرحله نیمه نهایی گذاشتند، ذوب‌آهن در بازی رفت با نتیجه دو بریک تیم کره‌ای را شکست دادند و در بازی برگشت برابر این تیم به تساوی دست یافتند.
در مرحله نیمه نهایی تیم ذوب‌آهن در بازی رفت با الهلال با تک گل قاسم حدادی‌فر، تیم عربستانی را شکست داد تا سرنوشت صعود به عربستان کشیده شود.
در بازی برگشت نیز تیم ذوب‌آهن با یک گل از سد تیم الهلال گذشت تا به عنوان دومین نماینده ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.
دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا در ژاپن برگزار شد و تیم ذوب‌آهن با نتیجه سه بر یک مقابل تیم سئونگنام شکست خورد تا نایب قهرمانی سهم فوتبال ایران باشد.

*نهمین دوره لیگ قهرمانان آسیا
تیم ذوب‌آهن که با کسب عنوان دوم لیگ سهمیه آسیایی به دست آورد، در این فصل در گروه سوم با تیم‌های الامارات امارات، الریان قطر و الشباب عربستان هم گروه بود و در نخستین بازی به مصاف تیم اماراتی‌ رفت که نتیجه این بازی با برد دو بر یک تیم اصفهانی همراه بود.
در بازی دوم شاگردان ابراهیم‌زاده برابر تیم الشباب به نتیجه تساوی دست یافتند و در بازی سوم مقابل تیم الریان قطر با نتیجه سه بر یک پیروز شدند.
دور برگشت با پیروزی ذوب‌آهن آغاز شد و نماینده اصفهان با نتیجه یک بر صفر الریان را مغلوب کرد تا صعود این تیم به دور بعد تا حدود زیادی قطعی شود.
برد یک بر صفر ذوب‌‌آهن مقابل الامارات امارات علاوه بر اینکه سند صعود ذوبی‌ها در مرحله پلی آف را صادر کرد، حکم به صدرنشینی این تیم نیز داد.
ذوب‌آهن در بازی سوم مرحله برگشت و در یک دیدار تشریفاتی به مصاف تیم الشباب عربستان رفت و با یک گل مغلوب این تیم شد.
شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در محله پلی آف با تیم النصر عربستان برخورد کردند و به دلیل امتیاز صدرنشینی در مرحله گروهی، به عنوان میزبان پذیرای تیم عربستانی در ورزشگاه فولادشهر شدند.
ذوب‌آهن این دیدار را با نتیجه چهار بر یک به پایان رساند تا برای دومین سال متوالی به جمع هشت تیم برتر آسیا راه پیدا کند.
محمد قاضی، ایگور کاسترو (دو گل) و شاهین خیری گل‌های ذوب آهن را به ثمر رساندند و موجبات پیروزی این تیم را فراهم کردند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول