اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس پلیس ترافیک شهری در گفتگو با فارس:

دوربین‌های شهری حضور فیزیکی پلیس را کم‌رنگ میکند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس ترافیک شهری با بیان اینکه هم اکنون 600 دوربین نظارتی توسط شهرداری نصب شده و در آینده نزدیک این دوربین‌ها افزایش خواهند یافت گفت: نصب دوربین‌های نظارتی حضور فیزیکی پلیس را کم‌رنگ میکند.

دوربین‌های شهری حضور فیزیکی پلیس را کم‌رنگ میکند
سرهنگ محسن مهرایی در گفتگو با خبرنگار انتظامی فارس اظهار داشت: کلان شهر تهران نیازمند نظارت جدی از نظر ترافیکی است لذا پلیس راهنمایی و رانندگی با مانیتورینگ برخی از دوربین‌های نصب شده توسط شهرداری اقدام به ثبت برخی از تخلفات از جمله پارک غیر مجاز می‌کند.

وی ادامه داد: هر چند افزایش دوربین‌ در سطح شهر نظارت را برای پلیس راهور آسانتر کرده اما عاملی برای حذف کامل پلیس از تقاطع‌های شهری محسوب نمی‌شود چرا که هنوز فرهنگ رانندگی در بین رانندگان ایجاد نشده و پلیس با حضور خود باید از بروز تخلفات جلوگیری می‌کند و یا در صورت بروز حادثه‌ای اقدام به روانسازی مسیر کند.

رئیس پلیس ترافیک شهری یادآور شد: تخلفاتی که توسط مانیتورینگ دوربین‌ها به ثبت می‌رسد ده برابر تخلفات ثبت شده توسط ماموران حاضر در شهر است لذا امیدواریم در آینده نزدیک تعداد دوربین‌ها افزایش یابد تا از این طریق کنترل شهر به طور موثر صورت بپذیرد.

سرهنگ مهرایی اظهار داشت: رانندگان به این موضوع واقف نیستند که تمامی تخلفات آنها توسط دوربین‌های نظارتی رصد و برای آنها برگ جریمه صادر می‌شود. اگر مردم به این موضوع آگاهی یابند و فرهنگ رانندگی ارتقاء یابد یقینا تخلفات صورت گرفته در حوزه راهنمایی و رانندگی با کاهش چشمگیری روبه‌رو خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول