اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

فراخوان تجمع اعتراض‌آمیز مردم مصر مقابل سفارت عربستان

خبرگزاری فارس: تعدادی از تشکل‌های سیاسی مصر از مردم این کشور درخواست کردند، امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان در قاهره خواستار آزادی زندانیان مصری در عربستان سعودی شوند.

فراخوان تجمع اعتراض‌آمیز مردم مصر مقابل سفارت عربستان
به گزارش فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، چندین جماعت و تشکل‌ سیاسی فعال داخل و خارج مصر از مردم این کشور درخواست کردند، امروز با تجمع مقابل سفارت عربستان در قاهره خواستار آزادی زندانیان مصری بدون محاکمه در عربستان سعودی شوند.
 
هماهنگ کننده اصلی تظاهرات امروز علیه رژیم آل سعود در قاهره گروه‌ها و جریان‌های سیاسی اسلامی هستند که از مردم درخواست کرده‌اند، در تظاهرات امروز حضوری پر شور داشته باشند.

مهمترین خواسته این جریان‌های مصری آزادی زندانیان بدون محاکمه مصری است که سال‌هاست در زندان‌های عربستان بسر می‌برند و در برخی موارد اطلاعی از سرنوشت آنها در دست نیست.
 
قراراست، در این تجمع اعتراض آمیز تعداد زیادی از زندانیان سابق سیاسی و روزنامه‌نگاران مصری حضور داشته باشند.
 
در اثر فشارهای اخیر ایجاد شده علیه عربستان سعودی در مسئله آزادی زندانیان مصری، مقامات سعودی پنج شنبه گذشته "حامد مشعل" را آزاد کردند و وی اخیرا وارد مصر شد.
 
"یاسر السری" از فعالان مصری در زمینه آزادی زندانیان این کشور از زندان‌های عربستان گفت که ما همچنان در انتظار عملی شدن وعده سفیر عربستان در قاهره درباره پاسخگویی به خانواده زندانیان و تجمع‌کنندگان هستیم، اما تاکنون عملا هیچ تحرکی در این مسئله مشاهده نشده است.

دخالت عربستان در امور داخلی مصر و نیز بدرفتاری با عمره گزاران مصری خشم مردم این کشور را برانگیخته است.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول