اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رئیس جدید سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با فارس:

مردم نباید در ناهماهنگی بین سازمان‌های خدمت رسان‌، آسیب ببینند

خبرگزاری فارس: رئیس جدید سازمان بهزیستی گفت: سازمان بهزیستی تعامل و مشارکت‌های بسیاری با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط دارد و باید وظایفش شفاف سازی شود تا مردم از ناهماهنگی‌ها آسیب نبینند.

مردم نباید در ناهماهنگی بین سازمان‌های خدمت رسان‌، آسیب ببینند
همایون هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برنامه‌های سازمان بهزیستی برای مددجویان و افراد تحت پوشش در دوره جدید به چه شکل پیگیری می‌شود گفت:‌خدمت رسانی رویکرد اصلی سازمان و در واقع رویکرد اصلی دولت خدمتگزار است. سازمان بهزیستی هم یک سازمان خدمت رسانی است و باید با تمام توان به حمایت از مددجویان بشتابیم. توانمند سازی این افراد و ایجاد اشتغال و به ویژه تأمین مسکن از دغدغه‌های اصلی سازمان در دوره جدید خواهد بود.

 وی ادامه داد: با نگاه به آینده در حوزه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی باید روح جدیدی در سازمان دمیده شود.در گذشته تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته است و باید در تداوم آن بیش از پیش تلاش کنیم .در این حوزه نیاز جدی به مشارکت و همراهی مراکز علمی و فرهنگی و اصحاب فرهنگ و اندیشه داریم و ما از همه نخبگان و طرح‌های مؤثرشان استقبال می‌کنیم.
 
رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: ظرفیت‌های خوبی در سازمان داریم. از بعد نیروی انسانی نیروهای جوان و به ویژه بانوان توانمند و با انگیزه که باید تلاش شود از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که اولویت‌ها در سازمان بهزیستی پس از ادغام این 3 وزارتخانه  چیست، گفت: به نظرم باید از این فرصت جدید یعنی امکان استفاده از ظرفیت‌های وزارتخانه‌های سابق تعاون و کار برای ایجاد یک حرکت تازه در سازمان بهزیستی استفاده کرد و شاید بهترین زمان برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها برای توانمندسازی معلولان و مددجویان باشد.

هاشمی بیان داشت: با توجه به این شرایط ،5 محور را به عنوان اولویت‌های پیش روی سازمان در برنامه‌هایم در نظر گرفته‌ام.اول بهره‌گیری از روش‌های علمی و اصولی برای توسعه نظام‌های پیشگیری ازآسیب‌های اجتماعی و فردی به ویژه آسیب‌های نوپدید، دوم بازنگری، اصلاح و اجرای قانون حمایت از معلولان، سوم، توسعه و تقویت شبکه اورژانس اجتماعی ،چهارم ،گسترش مشارکت‌های مردمی و حمایت از فعالیت‌های بخش غیردولتی و پنجم ،طراحی نظام سطح بندی خدمات حمایتی و توانمندسازی متناسب با شرایط بومی - منطقه‌ای و گرو‌ه‌های هدف.
  
وی در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین برنامه‌هایی که برای 6 ماه پایان سال دارید چیست گفت‌: در 6 ماه نخست سال تلاش خود را برای پیشبرد اهداف سازمان به کاربسته‌اند اما آنچه مشخص است بنده به واسطه حضور چندین ساله‌ام در سازمان و آشنایی با نقاط ضعف و قوت پیگیر چند مورد را برای روزهای باقی مانده سال 90 ضروری می‌دانم که شاید مهم ترین آنها‌، بررسی و برطرف کردن نقاط ضعف طرح تأمین مسکن مددجویان، تسریع در عملیات اجرایی ایجاد 100هزار فرصت شغلی مورد تعهد سازمان، برقراری تعامل جدی با سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها برای ارتقای سطح پوشش حمایتی و بیمه جامعه هدف سازمان و ترمیم یارانه مراکز توانبخشی که با عنایت به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، توجه جدی به مراکز نگهداری یارانه بگیر سازمان به منظور جلوگیری از افت سطح خدمات ضروری و اجنتاب ناپذیر است، باشد.

هاشمی با بیان اینکه در سازمان از این فرصت 6 ماهه تا پایان سال برای برنامه‌ریزی سال آینده استفاده می‌کنیم و به همین منظور چند کمیته در سازمان فعال می‌شود گفت: کمیته اصلاح فرآیندها که با هدف چابک کردن سازمان و توسعه بکارگیری فناوری اطلاعات و فرآیندهای سازمان برای تسهیل و تسریع در خدمت رسانی به جامعه هدف تشکیل می‌شود.تشکیل کمیته تدوین و بازنگری محتوای فرهنگی و آموزشی مراکز حقوقی وابسته بویژه مهدهای کودک تحت پوشش سازمان که ما در این بحث مهدهای کودک در چند سال اخیر مشکلات بسیاری داشته ایم هم از برنامه های پیش رو تا پایان سال خواهد بود. 
 
وی به حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: در حوزه آسیب‌های اجتماعی بنا بر پیشگیری است. باید در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری بکنیم تا هزینه هایمان کمتر شود. 
 
هاشمی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه برخی فعالیت‌های موازی سازمان‌های خدمات رسان در حوزه آسیب‌های اجتماعی است. برنامه شما برای هدایت سازمان در کنار فعالیت این دستگاه‌ها چیست افزود:‌ سازمان بهزیستی تعاملات و مشارکات زیادی با سایر نهادها و سازمان‌های مرتبط دارد .اعتقاد دارم باید این تعاملات و همکاری‌ها بهتر و بیشتر شود، البته به شفاف سازی وظایف تأکید دارم .نباید در این ناهماهنگی‌ها مردم آسیب ببینند.
 
وی به نقش رسانه‌ها در حوزه حدمات بهزیستی اشاره کرد و بیان داشت: رسانه‌ها نقش مهمی دارند و خیلی خوب می توانند ما را در انجام وظایفمان یاری نمایند.سازمان بهزیستی یک سازمان مردمی است که ارتباط مستقیم با مردم دارد.
 انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول