اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با فارس:

اخلاق پرشکی باید در کنار علم پزشکی به دانشجویان آموزش داده شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: پزشکان امروز با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که فقط علم پزشکی برای آن کافی نیست و رعایت اصول اخلاق پزشکی نیز لازم است که باید در دوره دانشجویی آموزش داده شود.

اخلاق پرشکی باید در کنار علم پزشکی به دانشجویان آموزش داده شود
باقر لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد سومین المپیاد دانشجویان پزشکی سراسر کشور اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان سومین میزبان المپیاد سراسری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با استفاده از تجربیات 2دانشگاه‌ دیگری که این المپیاد را برگزار کرده‌اند، تلاش کرد تا مسیر خوبی را سپری کند و البته عرصه‌های جدیدی را اضافه کند.

وی ادامه داد: زمانی این مبحث مطرح بود که به زمینه‌های علوم پایه و عرصه‌های بالینی که یکی از نیازهای کشور است بیشتر باید توجه کنیم مثل توجه به قسمت اعمال سرپایی که بیشترین حجم مراجعان را دارد. 

لاریجانی با اشاره به حیطه جدیدی که امسال به حیطه‌های المپیاد اضافه شده افزود: حیطه نوین با محور اخلاق پزشکی عرصه‌ای است که امسال مطرح شد و بیشترین داوطلب را به خود اختصاص داد. این نشان می‌دهد اگر حوزه‌های جدید و «دیسیپلین‌های» جدید خوب برای دانشجویان ما معرفی شوند می‌توانند دانشجویان علاقه‌مند را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه در رشته پزشکی به علت اشتغالات گروه پزشکی  و حجم درس‌ها در رشته‌های متمرکزی حول و حوش آن توجه کمتری به حوزه‌های جنبی می‌شود ادامه داد: به نظر می‌آید اخلاق جنبی خیلی مهم است. توجه به عرصه جدید اخلاق پزشکی حوزه‌ای است که می‌تواند گروه‌های پزشکی را آماده تر کند تا در شرایط خاص تصمیم‌گیری بهتری کنند.

وی اضافه کرد: پزشکان ما امروز با مسائلی روبه‌رو می‌شوند که فقط علم پزشکی برای آن کافی نیست باید متوجه شرایط فرهنگی کشور و متوجه مسائل اجتماعی و غیره باشند تا بتوانند تصمیم درستی در روند درمان بگیرند که اخلاق پزشکی یکی از آنهاست.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول