اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس هیئت جودو چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری اردوی تیم ملی جودو بانوان در شهرکرد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس هیئت جودو چهارمحال و بختیاری گفت: اردوی تیم ملی بانوان جودوکار در چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است.

برگزاری اردوی تیم ملی جودو بانوان در شهرکرد
فاطمه اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این اردو به‌منظور آماده‌سازی برای شرکت در مسابقات آسیایی لبنان در رده سنی نوجوانان و جوانان در شهرکرد در حال برگزاری است.
وی افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل برخورداری از آب و هوای مطبوع بهترین گزینه برای برگزاری این اردوها است.
اسلامی خاطرنشان کرد: مسابقات آسیایی جودو بانوان از تاریخ هفتم لغایت 10 مهرماه جاری در کشور لبنان برگزار می‎شود.
نائب رئیس هیئت جودو چهارمحال و بختیاری از ورزش جودو به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین ورزش‌ها در بین جوانان این استان نام برد و گفت: ورزشکاران این استان با برخورداری از توانمندی‌های بسیار قابلیت‌های فراوانی دارند که در صورت سرمایه‌گذاری مناسب شاهد شکوفایی بیش از پیش این رشته ورزشی در استان خواهیم بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در دین اسلام به ورزش اهمیت ویژه داده شده است،افزود: فلسفه ورزش تقویت سلامت روح و جسم و دوری جستن از خمودگی، تنبلی و کسالت و افزایش روحیه کار و تلاش مضاعف است.
اسلامی بیان کرد: برای یک ورزشکار مدال قهرمانی زمانی ارزشمند است که در کنار مدال ورزشی، مدال اخلاق را هم با خود بالا ببرد و از این رو جامعه ورزشی ما بیش از هر چیز به دو مولفه تخصص و کارکردهای فرهنگ نیاز دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه ورزش رزمی جودو به معنی طریقت نرمی یا انعطاف از کشور ژاپن نشأت گرفته است، گفت: منشا جودو از هنر رزمی جوجیتسو «هنر نرمی» است که توسط فردی ژاپنی به نام دکتر جیگارو کانو پایه‌گذاری شده است.
اسلامی فنون جودو را شامل دو بخش فنون پرتابی و فنون کانسه و شیمه دانست و بیان کرد: فنون پرتابی در سه بخش فنون دست، فنون کمر و فنو تای اوتوشی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به شیوه پیروزی در مسابقات جودو، تصریح کرد: در مسابقات جودو کسب امتیاز به دو شکل اجرای فنون در حالت تاچی وازا (سرپا) و اجرای فنون در حالت نی وازا (خاک) صورت می‌گیرد.
اسلامی گفت: هر یک از دو جودوکار که در طی مسابقه موفق به اجرای فن در یکی از این دو حالت شود در صورت دستیابی به امتیاز کامل یا ایپون مسابقه را به نفع خود پایان خواهد داد
اردوی آمادگی تیم ملی جودو بانوان با حضور 40 ملی پوشش از سراسر کشور از تاریخ بیستم لغایت 24 شهریورماه جاری در شهرکرد در حال برگزاری است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول