اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور در گفت‌و‌گو با فارس:

نظم غذایی مانع بروز بیماری‌های گوارشی می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور گفت:‌ افرادی که نظم غذایی ندارند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند.

نظم غذایی مانع بروز بیماری‌های گوارشی می‌شود
تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا»، اظهار داشت: بیماری‌های گوارشی و التهاب معده و ابتدای دوازدهه توسط باکتری به نام هلیکوباکتری پیلوری ایجاد می‌شود که با داروهای خاصی این باکتری را در معده می‌‌توان از بین برد.

وی گفت: ‌افرادی که نظم غذایی ندارند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند. بسیاری از افراد که صبحانه مصرف نمی‌کنند، ناهار را سرپایی و از مواد غذایی آماده استفاده می‌کنند که اگر نظم غذایی وجود داشته باشد بروز بیماری‌های گوارشی کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت علمی انستیتو تحقیقات تغذیه کشور اضافه کرد: اگر فردی دارای ورم معده یا التهاب ابتدای دوازدهه داشته باشد بهتر است که مرکبات، کیوی و برخی از غذاهای حجیم مانند آبگوشت، فست‌فودها مصرف نکند.

*مصرف موادغذایی آماده بروز بیماری‌های گوارشی را افزایش می‌دهد
-------------------------------------------------------------------------------------

نیستانی افزود: افراد می‌توانند تست هلیکوباکتر پیلوری انجام دهند که میزان و تعداد این میکروب در معده را نشان می‌دهد و می‌توان با مصرف برخی از داروها آن را از بین برد.

وی ادامه داد: چاقی به تنهایی موجب بروز بیماری‌های گوارشی نمی‌شود ولی افرادی که چاق هستند به دلیل اینکه الگوهای غذایی مناسب ندارند و از مواد غذایی حجیم مانند غذاهای آماده و فست‌فود استفاده می‌کنند بیشتر در معرض بروز بیماری‌های گوارشی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول