اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار شهرستان زنجان:

فعالیت‌های بسیج سازندگی نباید به تابستان ختم شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار زنجان با تاکید بر اینکه باید کارهای بسیج سازندگی در طول سال ادامه داشته باشد، گفت: فعالیت‌های بسیج سازندگی نباید به تابستان ختم شود.

فعالیت‌های بسیج سازندگی نباید به تابستان ختم شود
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمدرضا براتی شامگاه دوشنبه در جلسه طرح هجرت شهرستان زنجان اظهار داشت: نقش بسیج سازندگی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از عرصه جنگ آغاز شد.
وی با بیان اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس بسیج با همان روحیه وارد عرصه سازندگی شده است، تصریح کرد: بسیج در عرصه‌های مختلف کارهای مختلف و بزرگی انجام داده است.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه انقلاب نیز به وجود بسیجیان نیاز دارد، گفت: امروز اکثر بسیجیان را بسیجیان تحصیل کرده تشکیل می‌دهد و این نهاد یک نهاد توانمند است.
وی با بیان اینکه در بیشتر نیازها می‌توان از توانایی بسیجیان استفاده کرد، یادآور شد: هر فعالیت جمعی که صورت گرفته است یک طرف آن بسیج بوده است.
براتی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی می‌تواند در طول سال برنامه‌های مختلفی داشته باشد و فقط مختص تابستان نباشد، ادامه داد: سپردن طرح‌های دستگاه‌ها به بسیج سازندگی مزیت‌های زیادی دارد.
وی خاطر نشان کرد: تحویل در سریع‌ترین زمان ممکن از مزایای مهم این کار است.
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان زنجان از بسیج سازندگی خواست طرح‌های واگذار شده با دقت و حساسیت پیگیری شود تا دستگاه‌ها نیز برای واگذاری به این نهاد متمایل شوند که این کار در ادامه همکاری موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه در اوایل فعالیت‌های بسیج سازندگی فقط در طول تابستان بود اما الان در طول سال انجام می‌شود و حرکت گسترده شده است، گفت: بیشتر دستگاه‌ها می‌توانند خیلی از پروژه‌های خود را در اختیار بسیجیان قرار دهند.
براتی ابراز داشت: اوقاف و بسیج در شهرستان زنجان کارهای خوبی انجام می‌دهند و بازسازی امامزادگان انجام شده است که در سطح کشور کم نظیر است.
وی با اشاره به اینکه وقتی بسیج به میدان می‌آید مردم همکاری خوبی انجام می‌دهند و روستاییان نیز همکاری خوبی دارند، افزود: محرومیت زدایی از طریق بسیج سازندگی خوب انجام می‌شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان زنجان ابراز داشت: طرح‌های دستگاه‌های مختلف نیز به خوبی پیش می‌رود و به موقع انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح پلاک کوبی در شهرستان زنجان اجرا می‌شود، گفت: در این طرح می‌توان از نیروهای بسیج سازندگی استفاده کرد.
براتی خاطر‌نشان کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده در این طرح حدود 180 هزار منزل در زنجان پلاک کوبی می‌شوند.
در ادامه این جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان نیز در سخنانی اظهار داشت: 16 هزار متر لوله برای انتقال آب تامین شده است که برای انجام کار با بسیج سازندگی همکاری می‌شود.
قدرت‌الله سلیمانی اظهار داشت: امسال متاسفانه آن تعداد به دلیل عدم تامین اعتبار از طریق وزارتخانه برخی همکاری‌ها با بسیج سازندگی انجام نشد.
وی با اشاره به اینکه اما در داخل استان با بودجه‌های استانی کارهایی انجام شده است و برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است، تصریح کرد: ما در طول سال می‌توانیم با بسیج همکاری داشته باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با بیان اینکه 16 هزار متر لوله تامین شده است که برای انجام کار با بسیج سازندگی همکاری خواهد شد، گفت: جهاد کشاورزی با مشارکت روستاییان و بسیجیان انتقال آب‌ها انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مقادیری سیمان نیز در این زمینه آماده شده است که با تامین برخی مصالح از طرف روستاییان طرح‌های مناطق با کمک بسیج سازندگی انجام می‌شود، یادآور شد: به دلیل عدم تامین اعتبار پروژه جدیدی امسال نتوانستیم تعریف کنیم.
سلیمانی با بیان اینکه یک اعتبار 150 میلیون ریالی قنات داشتیم که به خاطر خطرناک بودن به بسیج سازندگی واگذار نشد، گفت: برای انجام این کارها نیاز به کمک بخشدار‌ان و دهیار‌ان وجود دارد.
وی در ادامه به اراضی قابل کشت شهرستان زنجان اشاره کرد و گفت: 258 هزار و 270 هکتار زمین‌های قابل کشت شهرستان زنجان است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان ابراز داشت: از این مقدار 36 هزار و 104 هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان آبی است.
وی با بیان از این مقدار زمین‌های آبی شهرستان 26 هزار و 816 هکتار را اراضی زراعی آبی تشکیل می‌دهد، گفت: 9 هزار و 288 هکتار دیگر نیز باغی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان اراضی دیم شهرستان زنجان را 222 هزار و 166 هکتار عنوان کرد و گفت: از این مقدار، 94 هزار و 64 هکتار را زمین‌های زراعی دیم سالانه تشکیل می‌دهد، یادآور شد: 128 هزار و 102 هکتار از زمین‌های دیم شهرستان نیز آیش سالیانه است.
گفتنی است مساحی زمین‌های کشاورزی استان زنجان آغاز شده است و برآورد می‌شود در این پروژه 880 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زنجان نقشه برداری می‌شود.
پروژه مساحی زمین‌های کشاورزی استان زنجان توسط 40 اکیپ حداقل 14 ماه طول می‌کشد و هزینه کل این پروژه در استان زنجان بیش از 50 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول