اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مطبوعات کویت:

عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی را قبول نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مطبوعات کویت گفت: رسانه‌های گروهی در کویت و کشورهای عربی با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالفند.

عادیسازی روابط با رژیم صهیونیستی را قبول نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عدنان الراشد شامگاه گذشته در جریان سفر هیئت رسانه‌ای کویت به ایران و در بازدید از اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا شما اقدام اخیر مردم مصر در حمله به سفارت اسرائیل در مصر را تایید می کنید، بیان داشت: من به عنوان یک روزنامه‌نگار مخالف وجود سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره و یا هر کشور عربی هستم و رسانه‌های گروهی در کویت و کشورهای عربی نیز با این نظر موافق هستند.

* خیزش‌های مردمی را به پادشاهان عربی هشدار داده بودیم
وی در ارتباط با خیزش‌های مردم در کشورهای خاورمیانه و عربی گفت: من از این خیزش‌های مردم به عنوان بهار عربی یاد می‌کنم و آنچه که امروز ما در کشورهای عربی از قیام مردم مشاهده می‌کنیم نشات گرفته از عدم آزادی و فقر و بی عدالتی مردم است.
رئیس انجمن مطبوعات کویت ادامه داد: ما بارها به عناوین مختلف این قیام‌های مردمی را به پادشاهان کشورهای عربی متذکر شده بودیم.
وی افزود: ملت‌ها باید آزادی و زندگی شرافتمندانه و انسانی را تجربه کنند و از ثروت‌های خدادادی کشورشان بهره‌مند باشند نه اینکه ملت‌ها دارای ثروت‌های زیادی باشند و این ثروت تنها در دست عده‌ای خاص بچرخد و بقیه مردم در ظلم، فقر، نداری و عدم آزادی به سر برند.
الراشد در ادامه در پاسخ به این سئوال که نحوه برخورد سیاسیون و امیر کویت با خبرنگاران و اصحاب رسانه کشور شما چگونه است، گفت: امیر کویت به آزادی مطبوعات و رسانه‌های گروهی و همچنین آزادی مردم ایمان کامل دارد و ما تجربه دولت دموکراتیک را بیش از سایر کشورهای عربی در کشور خود داریم و این آزادی ربطی به تحولات بهار عربی ندارد بلکه از سال‌ها پیش آزادی زیادی برای مردم کویت وجود داشته است.
وی تصریح کرد: بر عکس ما در کویت از آزادی افراطی رنج می‌بریم.
 
*نوشته‌های غیر حرفه‌ای یک مقاله‌نویس تعیین کننده مناسبات دو کشور نیست
رئیس انجمن مطبوعات کویت در ادامه در واکنش به مقاله چاپ شده در روزنامه الوطن کویت، مبنی بر اینکه سفر نمایندگان رسانه‌های این کشور به ایران مورد نکوهش واقع شده، تصریح کرد: برخی افراد در دو کشور مخالف توسعه روابط دو ملت ایران و کویت هستند و نوشته خبرنگار روزنامه کویتی هیچ ارتباطی با مواضع رسمی این کشور و حتی آن روزنامه نداشته است.
وی اظهارداشت: همزمان با نوشتن این مقاله در یک ستون کوچک، صفحه بزرگی از همین روزنامه به دیدار خبرنگاران کویت با رئیس جمهور و مشروح سخنان احمدی نژاد اختصاص داده شده است.
الراشد تصریح کرد: این دیدگاه منفی تنها نظر یک مقاله نویس بوده و نمی‌توان آن را به عنوان نظر روزنامه یا مردم کویت تلقی کرد بنابراین درج یک مقاله بیانگر مواضع مطبوعات کویت نیست.
وی در پاسخ به این سئوال که در مقاله روزنامه کویتی اشاره شده که این سفر بدون هماهنگی وزارت امور خارجه کویت بوده است، گفت: این سفر با حمایت مقامات عالی رتبه کویت انجام شده است.
رئیس انجمن مطبوعات کویت افزود: همراهی سفیر کویت در تهران با این هیئت از ابتدای ورود تا پایان این سفر مبین هماهنگی کامل با وزارت امور خارجه کویت است.
وی اضافه کرد: تمامی خبرنگاران کویتی که به ایران سفر کرده اند به جایگاه ایران در سطح منطقه و جهان واقف هستند.
الراشد با اشاره به اینکه ایران و کویت وجوه مشترکی چون انسانیت، مرزهای جغرافیای و اسلامیت دارند، تاکید کرد: مطبوعات و رسانه‌های دو کشور باید به بسط و توسعه روابط ایران و کویت کمک کنند.
رئیس انجمن مطبوعات کویت یادآور شد: ما از سفر هیئت رسانه‌ای ایران به کویت استقبال می‌کنیم و انتظار داریم که خبرنگاران دو کشور دست در دست یکدیگر در راستای بسط دیپلماسی عمومی حرکت کنند.
به گزارش فارس، روزنامه الوطن چاپ کویت روز یکشنبه گذشته در مقاله‌ای با انتقاد از سفر اخیر هیئت مطبوعاتی کویت به ایران که به نمایندگی انجمن مطبوعات این کشور صورت گرفت و هیئت در جریان آن با مسئولان بلندپایه ایران از جمله رئیس جمهوری دیدار کرد، نوشته بود که این هیئت تنها نماینده خود بوده است که در قالب این مصاحبه به شایستگی پاسخ این مقاله نویس را داد.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول