اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

نخستین یادواره سردار شهید «سیدکاظم کاظمی» برگزار شد؛

یادواره شهید کاظمی؛ تداوم‌بخش پاسداشت شهدای محوری اطلاعات سپاه

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد بزرگداشت شهدای اطلاعات عملیات سپاه با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهید «سید کاظم کاظمی» شهید اسوه اطلاعات و امنیت، گفت: برگزاری این یادواره تداوم‌بخش مراسم‌ها و برنامه‌های پاسداشت شهدای جامعه اطلاعاتی سپاه در سال جاری خواهد بود.

یادواره شهید کاظمی؛ تداوم‌بخش پاسداشت شهدای محوری اطلاعات سپاه
سردار حسن شیرازی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص برنامه‌های انجمن سپاس، ستاد بزرگداشت شهید جامعه اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: از ابتدای سال 89 با تبیین و تدوین برنامه‌های مشخص، کار شناسایی و تکمیل پرونده و فرم‌های مورد نیاز بیش از 3هزار شهید اطلاعات امنیت در سطح کشور توسط گروه‌های تحقیق استانی انجام شد.

وی افزود: از میان شهدای شناسایی شده اطلاعات، 173 نفر که مسئولیت اطلاعات را در دو حوزه اطلاعات عملیات و امنیت داخلی و خارجی به‏عهده داشتند، به عنوان «شهدای اسوه اطلاعات» تعیین شدند که از میان آنها شهید «حسن باقری» و شهید «سیدکاظم کاظمی» به عنوان شهدای شاخص اطلاعات معرفی شدند که در این راستا نخستین یادواره شهید کاظمی به همت انجمن سپاس برگزار شد.

سردار شیرازی با اشاره به اهداف تبیین شده انجمن سپاس به منظور پاسداشت شهدای اطلاعات عملیات سپاه پاسداران، تکریم و احترام جایگاه شهدا و خانواده آنها، تکریم پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنیت، دفاع از کرامت انسانی پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنیت، حفظ و ارتقاء فرهنگ انقلابی - اسلامی و ایثارگری در خانواده پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنیت، ارتقاء سطح علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی پیشکسوتان جهاد و شهادت و خانواده آنان در جامعه، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار در راستای تأمین حقوق اجتماعی و رفاه پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنیت و خانواده آنها، تبدیل دانش ضمنی پیشکسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنیت به دانش عینی، انجام آموزش و تحقیقات در جهت اهداف انجمن سپاس و اعضاء و ارائه مشاوره به نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر در راستای رفع موانع قانونی و اجرایی اهداف فوق با رعایت منافع ملی را از مهمترین این اهداف برشمرد.

دبیر ستاد بزرگداشت شهدای اطلاعات امنیت سپاه در ادامه به برگزاری یادواره شهدای اطلاعات، نخستین یادبود سردار شهید «سید کاظم کاظمی» اشاره کرد و گفت: این مراسم در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما و با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، جانشین سازمان اطلاعات سپاه،‌ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان امنیتی کشور به همت انجمن سپاس برگزار شد.

وی افزود: در این مراسم محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره ویژگی‌های شهید کاظمی سخنرانی کرد. همچنین سردار حسینی قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه نیز خاطراتی از شهید کاظمی بیان و بر ادامه راه شهدا تأکید کرد. در ادامه نیز دلنوشته‌ای توسط دختر شهید کاظمی قرائت شد و در پایان از مادر، برادر، همسر و دو فرزند شهید «سید کاظم کاظمی» تجلیل به عمل آمد.

سردار شیرازی در پایان خاطرنشان کرد: یادواره «چشمان آسمانی انقلاب اسلامی» که نخستین یادواره شهدای اطلاعات سپاه بود و همچنین نخستین یادواره شهید کاظمی، گامی برای پاسداشت شهدای گمنامی است که در سه دهه گذشته علی‌رغم تلاشی که از جان مایه گذاشتند و اشراف اطلاعاتی را رقم زده‌اند تا امروز به لحاظ ماهیت فعالیت اطلاعاتی نقش و یاد آنها قابل ارائه نبوده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول