اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پدر علم زلزله شناسی:

وقوع زلزله را نمیتوان پیش‌بینی کرد

خبرگزاری فارس: پدر علم زلزله شناسی گفت: وقوع زلزله را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و دستگاه‌های که برای پیش‌بینی زلزله معرفی می‌شوند کمکی به پیش‌بینی زلزله نمی‌کند.

وقوع زلزله را نمیتوان پیش‌بینی کرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، بهرام عکاشه در همایش حوادث طبیعی کشور و راهکارهای کاهش خطرپذیری که امروز برگزار شد اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور در پدیده زلزله وظیفه بسیار مهمی را برعهده دارد و در مواقع زلزله طیف عظیمی از مردم با آن مواجع می‌شوند.  

وی ادامه داد: در دوره‌های گذشته بارها اعلام کرده‌ام که ایران، در معرض خطر زلزله است مردم باید این موضوع را بدانند تا چاره‌ای برای حل این مشکل پیدا شود.

وی افزود: زلزله چند ثانیه حتی تا شعاع 200 کیلومتری شهر تهران را تخریب خواهد کرد، بنابراین موضوع زلزله از مهمترین موضوعاتی است که هر چه سریعتر برای مقابله با آن باید راهکاری اندیشید.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از آئین نامه‌ها در خصوص مقابله با زلزله تنها بر روی کاغذ باقی می‌ماند و اجرایی نمی‌شود، این در حالی است که در سال 1338 آئین نامه ساختمان‌های مقاوم در کشور مصوب شد و حتی در سال 67 این آئین نامه مجدداً به تصویب مجلس وقت رسید. متاسفانه تا به امروز هیچ اثری از اجرایی شدن این آئین نامه در کشور دیده نمی‌شود.

عکاشه خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت بحران وظیفه مهمی در قبال هر موضوعی که به حفظ امنیت مردم مربوط می شود دارد، به این معنا که تنها با توکل بر خدا نمی‌توان موضوع زلزله در شهر تهران را نادیده گرفت.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول