اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروتکل همکاریهای ایران و روسیه امضا شد

عباسی: در مورد پیشنهادات روسیه ‌فکر می‌کنیم‌

خبرگزاری فارس: ‌در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر پروتکل همکاری‌های فنی و نیروگاهی بین ایران و روسیه به امضای اشماتکو وزیر انرژی روسیه و دکتر عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران رسید.

عباسی: در مورد پیشنهادات روسیه ‌فکر می‌کنیم‌
‌معاون سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس در بوشهر گفت: در این پروتکل دو موضوع مطرح شده است که هر دو مربوط به نیروگاه اتمی بوشهر است.
محمد احمدیان افزود: افزایش ایمنی نیروگاه بوشهر و همچنین همکاری در زمینه بهره‌برداری و پشتیبانی فنی از نیروگاه بوشهر از مهمترین مفاد این پروتکل است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران نیز در حاشیه امضای این پروتکل در جمع خبرنگاران گفت: همکاری خوبی با روسیه در زمینه فناوری هسته‌ای داشتیم و نمونه بارز آن به نتیجه رسیدن نیروگاه بوشهر است.
فریدون عباسی افزود: همکاری خوبی بین متخصصان ایرانی و روس وجود داشته و این امر زمینه را برای همکاری‌های آتی فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: ما در مورد پیشنهادات روسیه در توسعه نیروگاه‌های اتمی در ایران فکر می‌کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تبریک افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر در ارتباط با جابه‌جایی روستاهای اطراف این نیروگاه گفت:‌ به همت مسئولان استان بوشهر مقدمات لازم برای این امر فراهم شده، برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی مردم حاشیه نیروگاه به عمل آمده و بودجه لازم نیز پیش‌بینی شده و دستورات لازم نیز برای تخصیص این بودجه داده شده است.
وزیر انرژی روسیه نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت:‌ با توجه به احتمال به دست آمده روسیه از پروژه‌های توسعه نیروگاه اتمی در ایران حمایت می‌کند.
اشماتکو افزود: چنانچه ایران پروژ‌ه‌ای در این زمینه داشته باشد ما از آن حمایت می‌کنیم.
وی یادآور شد:‌ مذاکرات ما با طرف ایرانی مدتهاست که آغاز شده و متوقف هم نشده است.
وزیر انرژی روسیه یادآور شد: روسیه تجربه زیادی در ساخت نیروگاه اتمی دارد و با توجه به تجارب حاکم و به دست آمده از ساخت این نیروگاه‌ها، ساخت هر نیروگاه اتمی 6 تا 7 سال به طول می‌انجامد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول