اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور:

100 میلیارد تومان تجهیزات برای مقابله با بحران خریداری شده است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور گفت: 100 میلیارد تومان تجهیزات و امکانات برای مقابله با بحران در کشور خریداری شده است.

100 میلیارد تومان تجهیزات برای مقابله با بحران خریداری شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حسن قدمی در همایش حوادث طبیعی کشور و راهکارهای کاهش خطرپذیری که امروز برگزار شد درباره ساخت و ساز در سواحل کشور اظهار داشت: برای مقابله با حوادث طبیعی باید به مسائل پیشگیرانه عمل کرد.

وی ادامه داد: در گذشته زلزله‌هایی با 3 و 5 ریشتر در روستاها موجب تلفات و خسارات زیادی می‌شد ولی امروز با اقدامات پیشگیرانه‌ای که صورت گرفته زلزله 5 ریشتری هیچ گونه تلفات و خساراتی را ندارد.

قدمی بیان داشت: با مؤسسه اقیانوس شناسی درباره مخاطرات دریایی برنامه‌ها و طرح‌هایی داریم و به دنبال آن هستیم که با استان‌های ساحلی کشور کنفرانس‌هایی درباره سونامی برگزار شود.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور درباره هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی بیان داشت: بعد از زلزله مکزیک در دهه  90 سازمان ملل روزی را به نام کاهش اثرات بلایای طبیعی نامگذاری کرد که بر این اساس در کشور ایران این روز به یک هفته تبدیل شده است و از 17 تا 25 مهر برنامه‌هایی در این خصوص داریم.

وی یادآور شد: در استان‌هایی که مربوط به بروز سونامی می‌شود برنامه‌هایی برای آگاهی دادن به مردم آن استان در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور درباره وقوع زلزله در تهران و آمادگی مدیریت بحران اظهار داشت: تجهیزات لازم خریداری شده و استان‌های معین نیز مشخص شده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته یکصد میلیارد تومان برای تجهیز و خرید امکانات مدیریت بحران اختصاص داده شد که تاکنون اکثر اقلام مورد نیاز خریداری شده است.

قدمی یادآور شد: در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در بوستان ولایت به مدت یک هفته تجهیزات خریداری شده مدیریت بحران مانند بیمارستان‌های صحرایی و چادرهای اسکان اضطراری به نمایش گذاشته می‌شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول