اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شعب بانک کشاورزی کرمان خبر داد:

تعیین تکلیف وضعیت بدهکاران کرمانی

خبرگزاری فارس: مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان گفت: با مجوزهای اخذ شده وضعیت بدهی بدهکاران کرمانی تعیین تکلیف می‌شود.

تعیین تکلیف وضعیت بدهکاران کرمانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سعید ربیع‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: بانک کشاورزی استان کرمان با تعداد 732 نفر کارمند و 97 شعبه مستقر در مرکز استان، مرکز شهرستان‌ها، شهرها و بخش‌ها در حال خدمت‌رسانی به تمام مردم به‌ ویژه کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی است.
وی افزود: اهمیت و ویژگی خاص استان به لحاظ ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در بخش کشاورزی سبب شده که حوزه مدیریت امور شعب بانک کشاورزی به صورت مستقل در شمال و جنوب استان با مرکزیت کرمان و جیرفت تشکیل شود.
ربیع‌پور تصریح کرد: در حال حاضر در شمال کرمان تعداد 80 شعبه با تعداد کارمند 550 نفر مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند.
وی با تشریح عملکرد شعب حوزه عمل مدیریت شمال کرمان در مقطع پایان مرداد ماه سال ‌جاری گفت: در بخش اعتبارات و پرداخت تسهیلات به بخش‌های مختلف کل مانده تسهیلات به مبلغ 7 هزار و 652 میلیارد ریال به تعداد بیش از 131 هزار نفر پرداخت شده است.
ربیع‌پور بیان کرد: این تسهیلات در زیر بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله باغداری و زراعت 37 درصد، دامداری و طیور 15 درصد، مکانیزاسیون و ماشین‌آلات در صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی 22 درصد، خدمات کشاورزی و مسکن روستایی و فعالان بخش صادرات محصولات کشاورزی 26 درصد پرداخت شده است.
وی عنوان کرد: مجموع مانده تسهیلات ارزی توسط واحد ارزی بانک در استان بالغ بر 60 میلیون دلار بوده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی شمال استان کرمان اظهار داشت: ارقام فوق تنها مانده تسهیلات و بخش‌های مختلف کشاورزی است و طبعاً گردش عملیات و حجم میزان پرداختی تسهیلات چند برابر آن است به نحوی که بانک کشاورزی شمال کرمان تنها در سال 89 در زیربخش‌های اعلام شده فوق مبلغ 3 هزار و 432 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد بیش از 60 هزار نفر پرداخت کرده که از لحاظ تعداد و مبلغ 30 درصد رشد نسبت به مدت مشابه دارد.
وی افزود: در زمینه تسهیلات اولویت با پرداخت‌هایی بوده که در رده اصلی مقام عظمای ولایت و دولت بوده و در سیاست‌های اجرایی هر سال بر اهمیت آن تأکید می‌شود.
ربیع‌پورگفت: مباحثی مانند اشتغال، تغییر روش‌های آبیاری، تبصره‌های قانون بودجه و هدفمندسازی یارانه‌ها از اولویت‌های این بانک در پرداخت تسهیلات است.
وی تصریح کرد: در بحث بنگاه‌های اقتصاد زودبازده کارآفرین از ابتدای طرح تا پایان سال گذشته بیش از 830 میلیارد ریال توسط شعب این بانک پرداخت شده که در این راستا بیش از 4 هزار و 500 فرصت شغلی ایجاد شده است.
ربیع‌پور خاطرنشان کرد: در بخش اصلاح روش‌های آبیاری تمام اعتبارات تخصیصی سال‌های 81 تا 87 جذب و از اعتبارات سال 88 نیز بیش از 6 هزار هکتار اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های آبیاری تحت فشار شده‌اند.
وی عنوان کرد: هدفمندسازی یارانه‌ها نیز در دو بخش تأمین نقدینگی خرید سوخت و اصلاح ساختار سنتی در بخش‌های مختلف دام و طیور حفاظت کشاورزی موتور پمپ‌های دیزلی و گلخانه‌ها تمام درخواست‌ها با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان تکمیل و در دست بررسی است که تاکنون بالغ بر 28 میلیارد ریال پرداخت شده است.
ربیع‌پور بیان داشت: در حمایت از محصول پسته نیز به فعالیت بخش بازرگانی و صادرکنندگان بیش از 750 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و همین امر موجب شد که در سال 89 بانک کشاورزی به عنوان همیار برتر صادرکنندگان استان اعلام شود.
وی گفت: با توجه به بحران خشکسالی دهه اخیر و خسارات قهری ناشی از بحث زلزله سرمازدگی، گرمازدگی، آفت و نامناسب بودن کمیت و کیفیت محصولات بخش به لحاظ کمبود آب و یا نامناسب بودن آب کشاورزی در قسمت‌هایی از استان و بالطبع آن خسارت وارد شده به کشاورزان و تولیدکنندگان و عدم توانایی بازپرداخت به بدهی‌های سر رسیده شده با پیگیری‌های انجام گرفته و مجوزهای اخذ شده از هیئت مدیره بانک از آذر ماه 88 دستورالعمل تهیه و به شعب بانک کشاورزی ابلاغ شده است که نهایت مساعدت و کمک را با بدهکاران به عمل آورند.
وی افزود: خلاصه دستورالعمل بخشودگی جرایم دیرکرد وام‌ها در صورت تسویه و در غیر اینصورت تقسیط چهار ساله است و سود بدهی‌ها با اخذ مبالغی از سود و کارمزد تسهیلات به تناسب توان مالی مشتری و بخشودگی مشروط دیرکرد وام‌ها در صورت تسویه بر سنوات بوده که مورد استقبال مردم قرار گرفته است و در شعب عملیاتی شد.
ربیع‌پورعنوان کرد: البته با توجه به اینکه این دستورالعمل ویژگی‌های خاصی داشته و در بسیاری از موارد مشکلات بخش و بدهکاران را به طور کلی برطرف می‌کرد و فقط مراجعه بدهکار به شعب بانک برای بررسی و حل مشکل بدهی کفایت می‌کرد، انتظار عملکردی خیلی بیشتر از آمار انجام شده بوده است.
وی بیان کرد: با توجه به جاری بودن دستورالعمل در سال جاری انتظار می‌رود، تمام مشتریان بانک که بدهی سر رسیده به شعب دارند، هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف بدهی مراجعه کنند.
ربیع‌پور خاطرنشان کرد: در این راستا دستورالعمل جدیدی نیز تحت عنوان بند 28 ماده واحد قانون بودجه سال 90 مبنی بر تقسیط بدهی تولیدکنندگان بخش کشاورزی به مدت پنج سال با شرایط و ضوابط خاص به بانک ابلاغ شد که در راستای تعیین تکلیف وضعیت بدهی بدهکاران بسیار مناسب است.
وی افزود: با مراجعه حضوری بدهکاران به شعب و استفاده از اختیارات موجود در دستورالعمل‌های وضعیت بدهی آن‌ها تعیین تکلیف می‌شود.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول