اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت خبر داد؛

شفاف‌سازی اطلاعات ساخت و ساز صنعتی از مهرماه

خبرگزاری فارس: معاون‌ برنامه‌ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فراخوان شفاف‌سازی اطلاعات در حوزه ساخت و ساز صنعتی مهرماه اعلام خواهد شد.

شفاف‌سازی اطلاعات ساخت و ساز صنعتی از مهرماه
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس؛ سید‌رضا فاطمی امین در اولین جشنواره ملی کاهش قیمت تمام شده اظهار داشت: کاهش قیمت تمام شده به معنی کارایی است و در این جهت باید محیط کسب و کار برای تولید کم هزینه باشد.
وی با تشریح نقش وزارت صنعت، معدن و تجارت در نسبت کاهش قیمت تمام شده تولید تصریح کرد: این نقش در دو بخش درون و برون‌بنگاهی تعریف شده و در این راستا دولت می‌تواند نقش حمایتی داشته باشد.
وی تولید اطلاعات را یکی از مهمترین وظایف حاکمیت عنوان کرد و گفت: ساماندهی ارتقاء مدیریت بنگاه از سال گذشته آغاز شده که در این خصوص متوجه شدیم شکاف سودآوری بین برخی بخش‌ها بسیار زیاد است و در برخی بخش‌ها مانند زنجیره توزیع، سود کلان نهفته است. که ممکن است در ابتدا مصرف‌کننده را متضرر کند ولی در مرحله بعد سرمایه‌گذاری در برخی واحد‌ها را مختل می‌کند.
فاطمی‌امین افزود: تولید بدون کارخانه، آمایش تجاری و صنعتی و ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری از جمله برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری را عاملی در جهت کاهش قیمت تمام شده در واحدهای تولیدی دانست و افزود: یکسری از مشکلات و تقصیرات در جهت کاهش قیمت تمام شده بر گردن ما است و یکسری نیز به تولید‌کننده بر می‌گردد.
وی با تأکید بر لزوم رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی اظهار داشت: در گذشته برخی تولیدات از نظر کیفی در سطح قابل قبولی قرار نداشتند که نمونه آن را می‌توان برخی استکان‌ها عنوان کرد که قبل از ریختن چای بر آنها باید مقداری آب‌جوش بر آن می‌گرداندیم تا نشکند ولی هم‌اکنون با پیشرفت تولیدات نیازی به این کار نیست.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول