اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با فارس:

انکار جنگ فرهنگی تضعیف پدافند در مقابل دشمنان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه بگوئیم ما جنگ فرهنگی نداریم، پدافند فرهنگی ما را تضعیف میکند چرا که عاقلانه‌ترین کار در برابر تهاجم دشمن، دفاع است.

انکار جنگ فرهنگی تضعیف پدافند در مقابل دشمنان است
فاطمه رهبر نایب رئیس دوم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران با کسی دشمنی ندارد و البته غیر از صهیونیست‌ها، اما وقتی استکبار جهانی بخواهد به ما حمله ‌کند چه نظامی باشد چه فرهنگی، عاقلانه‌ترین کار، دفاع است.

وی با اشاره به اینکه وجود جنگ فرهنگی موضوع تازه‌ای نیست، افزود: 32 سال است جنگ فرهنگی علیه انقلاب اسلامی آغاز شده و هدف اصلی آن هم نسل جوان در هر دوره‌ای بوده است بنابراین وجود جنگ فرهنگی را نمی‌توان انکار کرد.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی به هشدارهای مکرر رهبر معظم انقلاب در قالب شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: دشمن وقتی از جنگ سخت نتیجه نگرفت به جنگ نرم روی آورد و با راه‌اندازی سایت‌ها و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و صرف هزینه‌های شگفت‌ تلاش کرد از این طریق به اهداف استکباری خود برسد و همان‌ها تغییر هویت و فرهنگ جامع اسلامی بویژه ایران بود.

فاطمه رهبر انجام اقدامات پدافندی و آفندی به عنوان جنبه سلبی و ایجابی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را وظیفه همه مسئولان دانست و افزود: اقدامات انجام گرفته در این عرصه خوب بوده اما به نقطع مطلوب فاصله دارد.

وی از فیلترینگ به عنوان یکی از اقدامات پدافندی فرهنگی نام برد و ادامه داد: به دلیل وجود مشکلات و تلاش دشمن برای عرضه فناوری‌های جدید برای شکستن این سد دفاعی، نتوانستیم آن را کامل کنیم تا کشور صدمه ببیند.

فاطمه رهبر راه‌اندازی یک اینترنت ملی قوی و شبکه‌های ماهواره‌ای داخلی را از جمله اقدامات آفندی موردنیاز در عرصه فرهنگی عنوان کرد و افزود: ورود فناوری‌های جدید در صدا و سیما اقدام خوبی بود اما در عرصه اینترنت باید شبکه‌ای داشته باشیم که بتواند اطلاعات مفید را ترجمه و در اختیار کاربران قرار دهد.

وی از چین به عنوان نمونه کشورهایی که اینترنت ملی طراحی کرده‌اند نام برد و ادامه داد: در ایران هنوز دستگاه متولی اینترنت ملی تعیین نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پیرامون ایجاد یک سازمان جدید برای مدیریت بحث‌های فرهنگی در خارج از کشور گفت: بنده با ایجاد سازمان جدید مخالفم، بهتر است به عملکرد سازمان‌هایی چون فرهنگ و ارتباطات نظارت بیشتری بوجود بیاید تا کارایی آنها بهتر شود.

فاطمه رهبر با انتقاد از عملکرد منفی دولت اصلاحات در سازمان فرهنگ و ارتباطات و به بیراهه رفتن آن افزود: در همان ابتدای شکل‌گیری مجلس هفتم، تحقیق و تفحصی از این سازمان انجام و باید کاری کمیسیون اصل 90 مجلس، عملکردها اصلاح شد.

وی به تغییر رایزنان فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: عملکرد سازمان پس از تغییرها، تقویت شد اما همچنین کمبودهایی دارد که با افزایش امکانات، کمتر خواهد شد.

رهبر با گلایه از اختصاص اعتبار سازمان فرهنگ و ارتباطات به شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: کمیسیون فرهنگی این اعتبار را در اختیار سازمان فرهنگ و ارتباطات قرارداد اما لابی‌هایی در مجلس با نفوذ جریان انحرافی صورت گرفت و این اعتبار به شورای عالی ایرانیان اختصاص یافت.

وی درباره عملکرد فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اظهار داشت: با وجود هم کاستی‌ها، عملکرد فرهنگی نظام در خارج از کشور در موج بیداری اسلامی منطقه و حتی برخی کشورهای اروپایی کاملا نمایان است چرا که در خیابان‌های اروپا شعارهای ضد استکباری داده می‌شود و این تاثیرگاری انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: باید فعالیت‌ها بیشتر شود تا به افق نهایی که تاثیرگذاری گسترده فرهنگ انقلاب اسلامی در جهان است، برسیم تا بتوانیم در جنگ فرهنگی، به پیروزی نهایی تائل شویم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول