اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌و‌گو با فارس:

تغییرات در وزارت خارجه در راستای توانمندسازی بود

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تغییرات اخیر در ساختار وزارت امور خارجه گفت: این تغییرات در افزایش توانمندی معاونت‌های این وزارتخانه نقشی بسیار جدی و تأثیرگذار دارد.

تغییرات در وزارت خارجه در راستای توانمندسازی بود
رامین مهمان‌پرست در حاشیه بازدید از اماکن مختلف آستان ‌قدس رضوی در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: این شهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای در بخش‌های مختلف است.
وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با برپایی همایش گردشگری مذهبی در شهر مشهد، افزود: در حال حاضر بسیاری از کشورها برای افزایش درآمدزایی خود، نگاهی ویژه به امر گردشگری در ابعاد مختلف دارند.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه گردشگری مذهبی، پزشکی و درمانی را از جمله این موضوعات دانست و متذکر شد: تمام این موضوعات کمک شایانی به این بخش بسیار مهم می‌کند.
وی اظهار داشت: شهر مشهد به دلایل ذکر شده دارای تمام این ظرفیت‌ها برای رشد در زمینه گردشگری است.
مهمان‌پرست تاریخ تمدن ایران را زبان‌زد خاص و عام دانست و افزود: در حال حاضر شهر مشهد سالانه میزبان میلیون‌ها دل عاشق از تمام نقاط ایران و حتی سایر کشورهای جهان است.
وی با بیان اینکه هم اکنون یکی از موضوعات مهم در امر سیاست خارجی، بحث دیپلماسی عمومی است، تصریح کرد: به کارگیری همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود برای دفاع همه جانبه از ملت‌ها از جمله اهداف این نوع دیپلماسی است.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در دنیای امروز دیپلماسی عمومی باید در کنار دیپلماسی رسمی گام برداشته و به حل مشکلات بین‌المللی همت گمارد.
وی افزود: در همین راستا در این نوع دیپلماسی تمام اقشار می‌توانند نقش داشته و طراحی لازم را یادآوری کنند.
مهمان‌پرست با اشاره به تغییرات اخیر در ساختار وزارت امور خارجه عنوان کرد: این تغییرات در افزایش توانمندی معاونت‌های این وزارتخانه نقشی بسیار جدی و تأثیرگذار دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر باوجود مشکلات عدیده جهانی در زمینه اقتصادی، ایران بزرگ‌ترین طرح اصلاح ساختار اقتصادی را انجام داده که این خود نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: در همین زمینه مجامع بین‌المللی و به‌ویژه صندوق بین المللی پول ایشان را برای این اقدام مورد تشویق قرار داده است.
وی تأکید کرد: تسهیل در رفت و آمد به کشورهای دوست در پیشرفت و توسعه بین کشورها تأثیر زیادی می‌گذارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول