اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی خواستار شد:

پیگیری تدوین قانون تجمیع اراضی کشاورزی

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی خواستار پیگیری تدوین قانون تجمیع اراضی کشاورزی شد.

پیگیری تدوین قانون تجمیع اراضی کشاورزی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی در جلسه هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت: اجرای تجربه موفق فرمانداری گناباد در تجمیع اراضی روستای شوراب و افزایش پنج برابری محصولات کشاورزی، با موانعی همراه بود که از خلا قانونی مدون در این زمینه می‌توان به عنوان اصلی‌ترین مشکل یاد کرد.
وی ضمن تاکید بر لزوم ترویج آموزش‌های عمومی زراعی در میان کشاورزان تصریح کرد: آمار موجود حاکی از آنست که 85 درصد کشاورزان کم سواد یا فاقد آن هستند و این آمار با توجه به آنکه کشاورزی تامین گر امنیت غذایی کشور است، جای تامل دارد.
وی همچنین بر لزوم استفاده از دانش آکادمیک کشاورزی در مزارع تاکید کرد.
محمد سمیعی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی درباره مشکلات و خواسته‌‌های این سازمان گفت: استفاده از توانمندی‌های سازمان در قالب کمیته‌های تخصصی و مشورتی، فراهم شدن زمینه ورود فارغ التحصیلان به عرصه کار و نظارت بر دریافت‌کنندگان تسهیلات دولت در بخش کشاورزی از جمله درخواست‌های ماست.
وی افزود: همچنین خواستار نظارت هر چه بیشتر بر استفاده از منابع آبی، اعمال رتبه‌بندی قابل قبول سازمان در بخش دولتی و دعوت از اعضای دارای درجه در مناقصه‌های دولتی و نیز امضای تفاهم‌نامه با شهرداری‌های شهرستان‌های خراسان رضوی برای تقبل مسئولیت فضاهای سبز شهری هستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی برگزاری 26 هزار روز کلاس آموزشی در قالب 180 دوره را از جمله فعالیت سازمان متبوعش عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 67 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی به جای اشتغال در قطب‌های تولید استان، ساکن و شاغل در مشهد هستند، افزود: این در حالی است که متاسفانه 0.8 درصد از کشاورزان استان تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کشاورزی و منابع طبیعی را دارند.
به گفته رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی هر چند داشتن تجربه در انجام کشاورزی به نحو مطلوب حایز اهمیت است ولی باید پذیرفت که یکی از عوامل مهم در کاهش بهره‌وری، فقدان دانش فنی این حوزه است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول