اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل اوقاف خراسان رضوی؛

صندوق قرض‌الحسنه راسخون شعبه مشهد افتتاح شد

خبرگزاری فارس: صندوق قرض الحسنه راسخون شعبه مشهد با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، مدیر صندوق قرض‌الحسنه راسخون و جمعی از مسئولان و کارکنان اوقاف خراسان رضوی افتتاح شد.

صندوق قرض‌الحسنه راسخون شعبه مشهد افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد در مراسم افتتاحیه این صندوق اظهار داشت: براساس تدابیر و سیاست‌های سازمان اوقاف کشور در چند سال اخیر تاسیس صندوق قرض‌الحسنه ای به عنوان یک صندوق قرض‌‌الحسنه فراگیر و کشوری سطح سازمان اوقاف مطرح شد که امروز این صندوق در مشهد افتتاح شد.
وی گفت: براساس ماموریت‌ها و وظایف سازمان اوقاف داشتن یک سامانه علمی و منطقی مالی از ضرورت‌های روشن و قطعی است که از گذشته تاکنون مد نظر مدیران قرار گرفته است.
گنابادی‌نژاد تاکید کرد: در شرایط مختلف با اقتضاعات گوناگونی مواجه هستیم، همچنان که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دلایلی همه بانک‌‌های خصوصی تعطیل شد و مجموعه عملیات‌های مالی منحصر به بانک‌های دولتی شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: شاید اقتضاعات ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس داشتن سامانه‌های مالی محدود و متمرکز بود و شاید همگان زیرمجموعه دولت بودن و در زمان خود توجیه داشته و قابل قبول بوده است.
وی ادامه داد: اما امروز مجموعه‌های مالی و اعتباری مختلف و گوناگونی در زمینه جمع آوری منابع مالی در حال فعالیت هستند.
گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: به طور یقین راه‌اندازی این صندوق از تدابیر و سیاست‌های درست و به جایی است که نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف کشور حجت‌الاسلام محمدی از بدو ورود در دستور کار خود قرار دادند و استفاده از صندوق راسخون از تدابیری بود که استان‌ها مکلف به اجرایی شدن این صندوق شدند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان داشت: هر کاری در ابتدای آغاز عملیات خود دچار محدودیت‌هایی است و به طور یقین این صندوق نیز که در مراحل ابتدایی کار خود به سر می‌برد دارای کمبودها و محدودیت‌هایی است که به زودی رفع و شاهد بروز توانمندی‌های آن خواهیم بود.
وی با بیان اینکه تاسیس بانک وقف نیز در دستور کار سازمان قرار دارد، افزود: همچنین ایجاد بانک وقف برای استفاده از منابع مالی و امتیازات آن در دستور کار قرار دارد تا خدمات قابل قبولی را به بقاع ارائه شود.
در ادامه این مراسم، مدیر صندوق قرض‌الحسنه راسخون نیز گفت: این صندوق افتتاح شده در مشهد بیست و پنجمین شعبه صندوق قرض‌الحسنه راسخون در کشور است و سامانه‌ای است که بحث مالی سازمان اوقاف را مدیریت می‌کند.
توکلی افزود: گرفتن مجوز برای این صندوق تک شعبه، یکسال و نیم به طول انجامید و در حال حاضر با تفاهم‌نامه‌ای که بین این صندوق و بانک ملی امضاء شده است، تمام شعب بانک ملی، شعبه صندوق راسخون است و اعضای این صندوق با مراجعه به شعب بانک ملی می‌توانند کارهای بانکی مرتبط با این صندوق را انجام دهند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول