اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با فارس:

وزارت ارشاد نظارت مناسبی بر حجاب بازیگران زن ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزارت ارشاد نظارت مناسبی بر حجاب بازیگران زن ندارد و در زمینه حفظ حجاب و عفاف در آثار سینمایی توفیق کافی را نداشته است.

وزارت ارشاد نظارت مناسبی بر حجاب بازیگران زن ندارد
جواد آرین‌منش در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: هنرمندان به طور اعم و هنرپیشگان تلویزیون و سینما به طور اخص در زمینه الگو‌پذیری نوجوانان و جوانان نقش جدی‌تری را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه بیان کرد: در سریال‌های تلویزیونی با توجه به الزامات موجود، رعایت حجاب و شئونات اسلامی توسط بازیگران زن بیشتر از سینما دیده می‌شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بازیگری که در یک سریال تلویزیونی نقش خوبی را بازی می‌کند، به عنوان قهرمان داستان در بین مردم جا باز می‌کند؛ متأسفانه همین بازیگر در جلسات و انظار عمومی چهره و رفتاری متفاوت از سریال‌هایی که در آن نقش بازی کرده است، از خود نشان می‌دهد و همین مسئله باعث می‌شود تا ذهنیت مردم نسبت به او عوض شود.

آرین‌منش در ادامه این مطلب تصریح کرد: اگر این دسته از بازیگران در اجتماع نیز شئونات اسلامی را رعایت کنند، قطعاً محبوبیتشان در بین مردم باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت: متأسفانه صدا و سیما به جای اینکه شخصیت‌های متعالی، متفکر و فرهیخته را به عنوان الگو به جوانان معرفی کند، با بُت کردن بازیگران و فوتبالیست‌ها در این اقدام کوتاهی کرده است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: به جای اینکه جوانان و نوجوانان را در انتخاب الگو متهم کنیم، باید از طریق رسانه‌های جمعی خصوصاً صدا و سیما شخصیت‌های متفکر، اندیشمند و بزرگان دینی را به آنها معرفی کنیم.

آرین‌منش در ادامه تصریح کرد: چه لزومی دارد صدا و سیما به یک برنامه ورزشی ساعت‌ها زمان اختصاص دهد یا در مناسبت‌های خاص از بازیگرانی که بعضی از شئونات را رعایت نمی‌کنند، دعوت به عمل آورد چرا که با این کار، تنها آنها را به عنوان چهره و الگو در ذهن نوجوانان و جوانان تداعی می‌کند.

وی در خصوص نحوه نظارت بر تولیدات سینمایی خاطرنشان کرد: نظارت بر تولیدات سینمایی بر عهده وزارت ارشاد است که در این زمینه یک معاونت اختصاص داده شده است تا از این طریق بر محتوای فیلم‌نامه‌ها و تولیدات و رعایت عفاف و حجاب در تولیدات سینمایی نظارت ‌شود؛ در این زمینه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توفیقات زیادی نداشته است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول