اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در تضاد با وعده‌های اوباما برای خروج از افغانستان،

سفیر واشنگتن در کابل: آمریکا باید در افغانستان بماند

خبرگزاری فارس: سفیر آمریکا در کابل در مراسم سالگرد حملات یازده سپتامبر اعلام کرد که نیروهای آمریکایی باید برای مدت زمانی طولانی همچنان در افغانستان باقی بمانند.

سفیر واشنگتن در کابل: آمریکا باید در افغانستان بماند
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "دیلی تلگراف"، "رایان کراکر" سفیر آمریکا در کابل یک دهه پس از حملات یازده سپتامبر که به طولانی ترین جنگ آمریکا در افغانستان انجامید، در مراسم یادبود این حملات گفت: آمریکا باید برای مدت زمانی طولانی در افغانستان بماند.
 
کراکر مدعی شد: حضور آمریکا در افغانستان مانع از گسترش فعالیت‌های القاعده در افغانستان شده است، از همین رو آمریکا باید به حضور خود در این کشور ادامه دهد.
 
وی در این رابطه گفت: سوال برخی از نظامیانی که به کشور باز گشته اند این است که علت تداوم حضور ما در افغانستان چیست. پاسخ این سوال ساده است. عدم حضور القاعده در افغانستان حضور ما در این کشور است. ما در این کشور حضور داریم برای اینکه دوباره 11 سپتامبری از خاک افغانستان در آمریکا اتفاق نیفتد.
 
سفیر آمریکا در افغانستان ادامه داد: ما مدت زمان طولانی درگیر افغانستان بوده ایم. ما در حال واگذاری مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغان هستیم، اما انتقال این مسئولیت ها به معنی قطع تعاملات ما در این کشور نخواهد بود.
 
بنا بر این گزارش، نظرسنجی های اخیر نشان می‌دهد که بیشتر آمریکایی ها مخالف جنگ در افغانستان بوده و خواستار خروج سریع نیروهای آمریکایی از این کشور هستند.
 
آمریکا در حال حاضر حدود 95 هزار نظامی در افغانستان دارد و بیش از یک هزار و 760 نفر از نیروهای خود را در یک دهه گذشته در این کشور از دست داده است.
 
"باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش اعلام کرد که تعداد 10 هزار نیروی آمریکایی تا پایان سال جاری میلادی از افغانستان خارج می شوند و خروج کامل این کشور از منطقه تا سال 2014 صورت خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/ض.ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول