اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد

جابه‌جایی 145 میلیون مسافر در تابستان امسال با ‌وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت‌: برآورد می‌کنیم که امسال 145 میلیون مسافر در فصل تابستان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای یعنی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری جابه‌جا شوند.

جابه‌جایی 145 میلیون مسافر در تابستان امسال با ‌وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای
شهریار افندی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس در پاسخ به این پرسش که تعامل راهداری با سازمان میراث فرهنگی در خصوص اعلام آمار سفرهای نوروزی و تابستانی چگونه است؟ اظهار داشت: آمار سفرها از 2 طریق سنجیده می‌شود؛ نخستین روش استفاده از وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی است که شامل اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و سواری‌های بین‌شهری می‌شود که آنها از طریق صورت وضعیت، تعداد آمار را به ما اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: روش دوم برای گرفتن آمار مسافران از طریق دستگاه‌های ترافیک‌شمار است؛ ترافیک‌شمار دستگاهی است که در جاده‌ها نصب می‌شود و وقتی وسایل نقلیه از آنها عبور می‌کند، تعداد را ثبت می‌کند بنابراین از طریق ترافیک‌شمار تعداد وسایل حمل و نقل عمومی و آمار تعداد مسافران را استخراج می‌کنیم.

افندی‌زاده در خصوص تعریف سفر عنوان کرد: تعریف سفر این است که اگر کسی از مبدأیی به مقصدی برود یک سفر حساب می‌شود و اگر کسی از شیراز به تهران و از آنجا به مشهد سفر کند از نظر ما این مورد یک سفر محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه گفت: ما آمار خود را به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ارائه می‌دهیم و سازمان میراث فرهنگی مابقی آمار تعداد مسافران را از طریق پرسشگری مشخص می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان سفر در فصل تابستان رشدی داشته است، تصریح کرد: در تابستان سال گذشته در قسمت حمل و نقل عمومی جاده‌ای 138 میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند ولی برآورد می‌کنیم که امسال 145 میلیون مسافر در فصل تابستان از طریق وسایل حمل و نقل عمومی جاده‌ای یعنی از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و سواری جابه‌جا شوند.

------------------------------------------------------------------------------------------
حمل و نقل عمومی حدود 30 تا 35 درصد کل سفرها را به خود اختصاص می‌دهد
-------------------------------------------------------------------------------------------

افندی‌زاده تأکید کرد: معمولاً حمل و نقل عمومی حدود 30 تا 35 درصد کل سفرها را به خود اختصاص می‌دهند همچنین در 3 روز تعطیلات عید فطر از ترافیک‌شمارهای ما بیش از 21 میلیون وسیله نقلیه عبور کردند که البته ترافیک‌شمار در تمام جاده‌ها نصب نشده است.

------------------------------------------------------------------------
عبور 5 میلیون و 300 هزار نفر در 3 روز عید فطر از طریق جاده‌ها
------------------------------------------------------------------------

وی ادامه داد: در حمل و نقل عمومی نیز بیش از 5 میلیون و 300 هزار نفر فقط در 3 روز تعطیلات عید فطر عبور کرده‌اند و آمار ما بر اساس ابزاری است که در اختیار داریم.

افندی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: سازمان راهداری آمار تعداد وسایل حمل و نقل را به سازمان میراث فرهنگی ارائه می‌دهد و سازمان میراث فرهنگی از طریق اقامت افراد در هتل‌ها آمار خود را از تعداد مسافران اعلام می‌کند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول