اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

در کارگاه آموزش مدیریت بحران و شریان‌های حیاتی مناطق 22 گانه

آسیب‌پذیری شریان‌های حیاتی تهران در سوانح طبیعی بررسی میشود

خبرگزاری فارس: کارگاه آموزش مدیریت بحران و شریان‌های حیاتی با هدف ارتقای سطح آگاهی و آمادگی اعضای ستادهای مدیریت بحران و کارشناسان سازمان‌های مسئول در امر مدیریت بحران در سطح مناطق22 گانه شهر تهران برگزار شد.

آسیب‌پذیری شریان‌های حیاتی تهران در سوانح طبیعی بررسی میشود
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این دوره آموزشی میزان آسیب‌پذیری شریان‌های حیاتی و همچنین، کارایی شبکه‌های آبرسانی،‌ برق‌رسانی،‌ گازرسانی و مخابرات در زمان وقوع سوانح طبیعی به ویژه زلزله در سطح شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.همچنین با محاسبه و ارزیابی سطح خطر‌پذیری(ریسک) شریان‌های حیاتی، راهکارهای کاهش یا کنترل پیامد‌ها و اختلال‌های شبکه بررسی و ارائه می‌شود.

از مهمترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به معرفی مشخصه‌های اساسی شریان‌های حیاتی، بررسی ویژگی‌های هر یک از شریان‌های حیاتی در سوانح، شناسایی مخاطرات تهدید‌کننده شبکه، نحوه تعیین احتمال و شدت خطر، سطح و معیار ریسک و تعیین و بررسی نتایج اقدامات کنترلی اشاره کرد.

مخاطبان اصلی این دوره شهرداران نواحی، کارشناسان ترافیک نواحی، نمایندگان ادارات برق،‌ آب و فاضلاب، گاز و مخابرات ستاد مدیریت بحران مناطق هستند.

‌برگزاری دوره‌هایی از این دست باعث ایجاد زمینه‌‌ای برای تقویت امکانات و تجهیزات سطح منطقه به منظور آمادگی مقابله با بحران خواهد بود.

این برنامه آموزشی تاکنون در مناطق یک، پنج و هفت برگزار شده و طبق جدول زمان‌بندی شده تا 15 آبان ماه امسال در تمام مناطق 22‌گانه شهر تهران برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول