اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

مشاور امور بانوان جمعیت هلال‌احمر در گفت‌وگو با فارس:

کارکنان زن هلال‌احمر یک روز حقوق خود را به مردم سومالی اهدا کردند

خبرگزاری فارس: مشاور امور بانوان جمعیت هلال‌احمر گفت: کارکنان زن جمعیت هلال‌احمر یک روز از حقوق خود را به منظور حمایت از زنان و کودکان قحطی زده سومالی اهدا کردند.

کارکنان زن هلال‌احمر یک روز حقوق خود را به مردم سومالی اهدا کردند
فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: به منظور حمایت از زنان و کودکان قحطی زده سومالی، کارکنان زن جمعیت هلال‌احمر یک روز از حقوق خود را اهدا کردند.

وی افزود: متأسفانه زنان و کودکان سومالی به دلیل قحطی، شرایط نامساعدی را سپری می‌کنند و از این رو همه زنان مسلمان وظیفه دارند از آنها حمایت کنند؛ به همین منظور زنان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای ایفای وظیفه انسانی و کمک به همنوعان خود، یک روز از حقوقشان را برای کمک به زنان و کودکان سومالی اهدا کرد‌ند.

به گزارش توانا، سومالی پهناورترین کشور شاخ آفریقا بوده و در شرق این قاره قرار دارد، کشوری که فقط 10 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 90 درصد مردم آن مسلمان هستند؛ بنا بر بازدید‌هایی که از سوی مسئولان کشور از سومالی به عمل آمده، وضعیت زنان و کودکان این کشور قحطی‌زده بسیار تأسف‌بار است.

سومالی با وجود داشتن معادن و منابعی مانند سنگ‌آهن و اورانیوم به علت عقب‌ماندگی، فقر امکانات و تکنولوژی توان بهره‌برداری بهینه از این منابع را ندارد و از 10 سال اخیر، دامنه خشکسالی‌ها، مرگ و میر مردم این کشور را بیشتر کرده است.
انتهای پیام/ش
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول