اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی

خبرگزاری فارس: وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون 52 درصد از تسهیلات بسته حمایتی جذب شده است، گفت: دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

اختصاص 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صادق خلیلیان امروز در گزارش شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی طی نشست خبری افزود: ظرفیت تولید بخش کشاورزی در سال 89 به 107 میلیون تن رسیده که نسبت به سال 88 با رشد 15 درصدی مواجه بودیم و در حال حاضر این روند افزایشی ادامه داشته و نیاز مردم به خوبی تأمین می‌شود.
وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سیاست‌هایی که در وزارت کشاورزی دنبال می‌شود، گفت: توسعه مکانیزاسیون و زیرساخت‌های بخش کشاورزی از موارد مهمی است اما تحقق نهایی آن نیازمند پشتیبانی از سوی تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی است.
خلیلیان افزود: طرحی در مجلس وجود دارد که یک فوریت آن تصویب شده و با تصویب نهایی آن وظایف مرتبط با بخش بازرگانی و تجاری محصولات کشاورزی به وزارت جهاد منتقل می‌شود و انسجام خاصی برای صادرات و جلوگیری از واردات ایجاد می‌کند.
خلیلیان افزود: تکمیل زنجیرهای تولید سیاست دیگری است که با توجه به ارتباط هر بخش از تولید با زنجیره‌های پسین و پیشین تکمیل آن می‌تواند کمک قابل توجهی به بخش تولید داشته باشد.
خلیلیان افزود: اجرای هدفمندی یارانه‌ها نیز فرصت خوبی برای بخش کشاورزی ایجاد کرده و بر این اساس 700 میلیارد تومان برای اصلاح ساختار انرژی در قالب تسهیلات ارزان قیمت در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گیرد و طبق گزارش بانک کشاورزی تاکنون 52 درصد این تسهیلات از سوی تولید‌کنندگان جذب شده است.
وی تصریح کرد: 250 میلیارد تومان هم برای توسعه دامداری به ویژه دامداری شیری منظور شده که تاکنون صد میلیارد تومان آن به حساب توسعه صندوق دامداری واریز شده و 150 میلیارد تومان هم قرار است به زودی به این صندوق واریز شود.
وی افزود: همچنین قرار است بانک کشاورزی برای دامداری‌هایی که تولید آنها به مشکل برخورده وام هایی با نرخ کارمزد صفر درصد با تنفس یک ساله و تقسیط 5 ساله داده شود.
خلیلیان اضافه کرد: برای افزایش بهره‌وری آب در بخش کشاورزی نیز یک هزار و  138 میلیارد تومان منظور شده که تاکنون 450 میلیارد تومان آن از خزانه دریافت و بقیه به تدریج دریافت و در 4 طرح اولویت‌دار آبیاری تحت فشار، انتقال آب، لایروبی و زهکشی هزینه خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: دو میلیارد دلار نیز از صندوق توسعه ملی در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفته تا بانک‌های عامل با همکاری صندوق‌های توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی برای سرمایه‌گذاری قرار دهند.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با اولویت صنایع فرآوری و تبدیلی آب، خاک، کشت و صنعت، شیلات و گلخانه‌ها استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/ص
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول