اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی وزارت امور خارجه:

توطئه ایجاد سه‌شنبه‌های خشم در ایران شکست خورد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: توطئه ایجاد سه‌شنبه‌های خشم مانند جمعه‌های خشم در کشورهای منطقه به علت بیداری ملت خنثی شد.

توطئه ایجاد سه‌شنبه‌های خشم در ایران شکست خورد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، رامین مهمان‌پرست ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این توطئه در 25 بهمن سال گذشته و درست سه روز پس از سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و حضور پرشور مردم در این مراسم آغاز شد.
وی افزود: برنامه توطئه‌گران نیز برای کشاندن مردم سه‌شنبه‌ها به خیابان‌ها بود که تنها 40 تا 50 نفر از افراد خاص در این فراخوان شرکت می‌کردند.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه اقتدار جمهوری اسلامی ایران را مردم در روز 22 بهمن به خوبی با حضور میلیونی خود نشان دادند، تصریح کرد: به دلیل شکست این توطئه آمریکا و متحدانش برنامه‌های بعدی خود را روی کشور سوریه پیاده کردند.
وی اظهار داشت: وقتی بیداری اسلامی در مصر و تونس سبب بیداری ملت‌ها شد و منافع غربی‌ها را تهدید کرد آنها نگران این امر شده و تصمیم به فتنه انگیزی در برخی از کشور‌های دارای جبهه پایداری مبارزه با اسرائیل شدند.
مهمان‌پرست یکی از این اهداف را ایران دانست و عنوان کرد: پیش رفتن ایران به سمت و سوی ناامنی از جمله مهم‌ترین اهداف آنها بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه توطئه‌ها در کشور ما به نتیجه‌ای نرسید، اظهار داشت: حرکات چون سه‌شنبه‌‌های خشم در شهر‌های مختلف ایران نشان می‌داد که این حرکات به هیچ وجه مردمی نیست.
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی با تأکید بر اینکه ملت سوریه نیز ممکن است مطالباتی از دولت داشته باشند، افزود: توصیه ما نیز به کشورها، برآورده کردن مطالبات اصولی ملت‌هایشان است.
وی خاطرنشان کرد: اما در صورتی که مطالبات بخشی اقلیتی برآورده شود، این امر به فضای دیکتاتوری اقلیت بر اکثریت است.
مهمان‌پرست گفت: در سوریه عده‌ای مسلح وارد کشور شده و دست به کشتار مردم و نیروهای امنیتی زدند.
وی شمار کشته‌شدگان در سوریه را بیش از یک‌هزار و 200 نفر عنوان کرد و بیان داشت: مردم عادی به هیچ وجه مسلح نبوده و برای احقاق حقوقشان دست به کشتاری این چنینی نمی‌زنند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با تکذیب خبر سفر بشار اسد در چند روز گذشته به تهران، افزود: در صورت وقوع چنین سفری حتماً وزارت امور خارجه در جریان قرار می‌گرفت.
وی اظهار داشت: حفظ ثبات در منطقه از بزرگ‌ترین اهداف جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول