اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با فارس:

مدیریت واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار میشود

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مدیریت واردات محصولات کشاورزی به طور کامل به وزارت جهاد واگذار می‌شود.

مدیریت واردات محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار میشود
مهدی غضنفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که در آخرین دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری مدیریت واردات محصولات کشاورزی مورد تأکید مقام رهبری قرار گرفت آیا در این خصوص اقدام تازه‌ای صورت گرفته است؟ اظهار داشت: با اجرای ماده 16 قانون بهره‌وری کشاورزی و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه مدیریت واردات محصولات کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.
وی در واکنش به این سؤال که آیا اقدام تازه‌ای صورت گرفته است؟ گفت: در حال حاضر در مجلس لایحه‌ای در حال بررسی است که بر اساس آن تنظیم بازار محصولات کشاورزی از تولید تا صادرات به طور کامل در اختیار وزارت جهاد باشد و با تصویب این قانون در واقع مدیریت واردات محصولات کشاورزی به طور کامل در اختیار وزارت جهاد قرار می‌گیرد.
غضنفری در پاسخ به این سؤال که علی‌رغم اجرا نشدن بسته حمایت از صادرات و عدم پرداخت جوایز صادراتی و افزایش قیمت تمام شده تولیدات در اثر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها شاهد رشد 40 درصدی صادرات هستیم و در این میان برخی کارشناسان معتقدند که قیمت‌های پایه صادراتی افزایش پیدا کرده است، گفت: در خصوص افزایش قیمت‌های پایه صادراتی اطلاع ندارم.
وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره بازتوزیع 30 درصدی یارانه‌ها به بخش تولید اظهار داشت: در دهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت در بخش خصوصی تصمیماتی اخذ شده است که سخنگوی شورا درباره آن صحبت می‌کنند.
انتهای پیام/م
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول