اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان خبر داد:

برگزاری مسابقه روزنه آبی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از برگزاری نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «روزنه آبی» در آبان امسال در این استان خبر داد.

برگزاری مسابقه روزنه آبی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه اداره کل ارشاد گیلان با اشاره به برگزاری مسابقه نمایشنامه‌نویسی روزنه آبی اثر استاد اکبر رادی، اظهار داشت: فراخوان این مسابقه سراسری به مناسبت بزرگداشت استاد اکبر رادی انجام می‌شود.
وی افزود: با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، نخستین مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی «روزنه آبی» بزرگداشت استاد اکبر رادی آبان‌ امسال برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان درباره اهداف برگزاری این مسابقه ابراز داشت: این مسابقه با هدف شناخت استعدادهای نمایشنامه‌نویسی به ویژه در بین جوانان، ترغیب و تشویق نمایشنامه‌نویسان برای تولید آثار ارزشمند، تقویت بنیان‌های نمایشنامه‌نویسی و تبیین و ترویج سبک واقع‌گرایی در ادبیات نمایشی برگزار می‌شود.
این مسئول ادامه داد: براساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی آزاد بوده ولی مضامینی مانند فرهنگ و سنن ایران اسلامی، مضامین اجتماعی، دفاع مقدس و مقاومت، دغدغه‌ها و مسائل زندگی جوانان از اولویت برخوردار است.
ایمانی فراخوان مسابقه مذکور را با عناوین دنیای معنوی انسان معاصر، بنیان‌های خانواده، تأثیرات مدرنیسم در روابط اجتماعی و خانوادگی، ارتباط و تأثیر متقابل انسانی و محیط پیرامون را از دیگر اولویت‌ها برشمرد.
وی با اشاره به مهلت ارسال آثار برای حضور در مسابقه روزنه آبی تصریح کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا پنج آبان‌ امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، معاونت هنری ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به بخش‌های مختلف این مسابقه اشاره کرد و گفت: مسابقه نمایشنامه نویسی، تحلیل و بررسی آثار استاد اکبر رادی و نمایشنامه‌خوانی از بخش‌های این مسابقه است.
این مسئول درباره موضوعات آثار ارسالی متذکر شد: موضوع آثار ارسالی آزاد است، ولی مضامین مذکور بیشتر مد نظر بوده و در اولویت قرار دارد.
ایمانی مدارک مورد نیاز برای شرکت در مسابقه را شامل فرم پر شده تقاضای حضور، سه نسخه نمایشنامه تایپ شده همراه با فایل آن در محیط  ورد روی لوح فشرده سی‌دی، یک قطعه عکس 4x3 از نویسنده اثر، چکیده سوابق هنری نویسنده در یک صفحه A4، و خلاصه نمایشنامه در یک صفحه A4 ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی باید تازه باشد و پیش از این در هیچ جشنواره یا مسابقه‌ای شرکت نکرده باشد ضمن اینکه آثار برگزیده توسط گروه‌های منتخب ستاد برگزاری برای نخستین بار مورد خوانش قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آثار و مدارک ارسالی مسترد نمی‌شود، تصریح کرد: به مدارک ارسالی ناقص یا پس از انقضا مدت ارسال ترتیب اثر داده نمی‌شود.
این مسئول به بحث جوایز مسابقه اشاره کرد و متذکر شد: به برگزیدگان بخش اصلی مسابقه به انتخاب هیئت داوران جوایز نفیسی به شرح اهدا می‌شود.
به گفته ایمانی، به برندگان رتبه نخست نمایشنامه‌نویسی 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و به سه برگزیده سوم نمایشنامه‌نویسی نیز هر کدام یک میلیون ریال پرداخت می‌شود.
وی در پایان اذعان داشت: طبق انتخاب هیئت داوران به آثار ویژه در مضامین اعلام شده، آثار با رویکرد طنز و مرتبط با فرهنگ و آداب و رسوم ایران اسلامی نیز جوایزی اهدا می‌شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول