اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ملکان خبرداد:

اختصاص 19 میلیارد ریال به باغات انگور ملکان

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی ملکان گفت: به علت سرمازدگی در زمستان سال گذشته 60 تا 80 درصد به باغات انگور ملکان خسارت وارد شد که 19 میلیارد ریال برای جبران ان اختصاص یافت.

اختصاص 19 میلیارد ریال به باغات انگور ملکان
ناصر صبوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملکان اظهار داشت: به منظور جبران خسارات ناشی از سرمازدگی،‌ امسال 19 میلیارد ریال تخصیص یافته است.
وی اظهار کرد: در همین راستا کارشناسان جهاد کشاورزی ملکان در حال ارزیابی خسارات وارده به باغات انگور هستند به طوریکه تاکنون حدود 60 درصد از باغات انگور در این شهرستان مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته است. 
مدیر جهاد کشاورزی ملکان‌ از برداشت محصول انگور در 10 هزار هکتار باغات این شهرستان از 25 شهریور ماه جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر مشکلی از لحاظ قیمت فروش انگور ملکان وجود ندارد.
وی افزود: در حال حاضر قیمت انگور در بازار ملکان 550 تا 650، کشمش انگوری 2 هزار و 500 و کشمش تیزابی یک‌هزار و 800 تومان است.
مدیر جهاد کشاورزی ملکان در ادامه از برنامه‌های صندوق توسعه کشاورزی استان برای خرید تضمینی انگور ملکان خبر داد و اظهار داشت سال گذشته با برگزاری نخستین همایش انگور و وارد شدن صندوق توسعه کشاورزی استان به بازار خرید، قیمت انگور ملکان از 180 تومان به 600 تومان همچنین کشمش انگوری از 800 تومان به 2 هزار و 500 تومان افزایش یافت.
وی‌ با انتقاد از تلاش برخی دلالان و افراد سودجو به منظور خرید دسترنج باغداران زحمتکش ملکانی با قیمت‌های پایین از باغداران ملکانی اعلام کرد: به منظور تصمیم‌گیری در خصوص قیمت انگور ملکان هفته آینده کارگروه کشاورزی ملکان با حضور دکتر محمدیان رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس صندوق توسعه کشاورزی استان تشکیل خواهد شد. 
صبوری‌ تلاش در زمینه فرآوری بهتر انگور و صادر شدن آن به صورت تازه‌خوری به خارج از کشور را از برنامه‌های جهاد کشاورزی ملکان خبر داد و گفت: با مشارکت شرکتی از کشور ترکیه سردخانه‌های مخصوص نگهداری انگور در ملکان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد:‌ 50 درصد از کارها انجام شده و انگور خریداری شده از باغداران ملکانی به صورت تازه‌خوری در این سردخانه‌ها نگهداری و سپس به این کشور صادر خواهد شد. 
صبوری‌ از صادرات کل کشمش انگوری ملکان به کشورهای اروپایی و عربی، روسیه، اوکراین و ترکیه خبرداد و گفت: امسال با توجه به کاهش حدود 60 تا 80 درصدی محصول در اثر  سرمازدگی پیش‌بینی می‌شود 50 هزار تن محصول انگور ملکان به صورت کشمش به این کشورها صادر شود. 
وی تصریح کرد: صادرات محصول انگور ملکان از طریق هفت کارخانه سبزه پاک‌کنی ملکان همچنین کارخانجات شهرهای مراغه و بناب به خارج از کشور صادر می‌شود. 
صبوری در ادامه با درخواست از باغداران به منظور عجله نکردن در فروش محصولات خود و دوری از معامله با افراد دلال و سودجو اطمینان داد با وارد شدن صندوق توسعه کشاورزی استان قیمت انگور و کشمش ملکان از قیمت‌های کنونی هم بالا خواهد رفت.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول