اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان:

پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ایمن است

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: با وجود اینکه تاکنون از عملیات ساخت قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران بازدید نداشته‌ام اما این پروژه ایمن است.

پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان ـ تهران ایمن است
بهروز تاکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به انجام عملیات زیرسازی قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم  ـ تهران بیان داشت: عملیات ساخت مسیر قطار سریع‌السیر اصفهان ـ قم ـ تهران از سوی معاونت ساخت و توسعه زیربنایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دست ساخت است و این پروژه در حیطه طرح‌های راه‌آهن استان اصفهان قرار ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت این پروژه عملیات ایمن‌سازی و نظارت بر این پروژه از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان اجرایی می‌شود و زیرسازی این طرح در دست بررسی از سوی این آزمایشگاه است.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان تصریح کرد: تا آنجایی که در جریان روند اجرایی شدن عملیات زیرسازی این پروژه قرار دارم این طرح از ایمنی دقیق و مناسبی برخوردار است.
وی در پاسخ به این پرسش که تردیدهایی از سوی پیمانکار عملیات روسازی قطار سریع‌السیر اصفهان – قم – تهران در مورد ایمنی زیرسازی آن وجود دارد و در نهایت راه‌آهن به عنوان بهره‌بردار این پروژه آیا نگرانی‌هایی در این مورد ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر که این پروژه در دست ساخت است و زمانی هم که به راه‌‌آهن تحویل داده شود ما استانداردهای خود را در مورد آن اعمال می‌کنیم.
تاکی افزود: با تحویل این پروژه به راه‌‌آهن استان اصفهان خط را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم اما هم‌اکنون که عملیات ساخت آن اجرایی می‌شود به دلیل اینکه در حوزه کاری من نیست از آن بازدیدی هم نداشته‌ام.
وی بیان داشت: در زمان سیر و حرکت این قطار ایمنی برای ما مهم‌ترین عامل است و اجازه نمی‌دهیم این پروژه بدون ضریب ایمنی 100درصد حرکت کند.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان با اشاره به فرسودگی برخی واگن‌های راه‌آهن استان اصفهان در مسیر تهران تصریح کرد: قطار اصفهان مشهد با سالن شش تخته پارسه و با کیفیت مطلوب در این مسیر در حرکت است اما عمر واگن‌های قطار اصفهان تهران به حدود 40 سال نیز می‌رسد.
وی بیان داشت: واگن‌های این قطار باید به صورت کامل نوسازی شوند اما به دلیل در گردش بودن دائم این قطار فرصت نوسازی و یا تعویض آنها را به دست نیاورده‌ایم.
تاکی با بیان اینکه واگن‌های فرسوده دیگر مسیرها را به صورت موردی تعویض و یا بازسازی می‌کنیم افزود: با ورود بخش خصوصی به ناوگان ریلی کشور تمامی این واگن‌ها از چرخه خارج و جایگزین می‌شوند.
وی اظهار داشت: بخش خصوصی آمادگی واردات 64 دستگاه واگن به کشور را اعلام کرده است و تاکنون 22 دستگاه آن وارد شده که در تمام نقاط ریلی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.
مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان در صدد است تا از این واگن‌ها در صورتی که در کشور مازاد باشد در مسیرهای مورد نیاز خود استفاده کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول