اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی:

تبریز مرکز تخصصی در عرصه مطالعات فرهنگی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: کلانشهر تبریز فاقد یک مرکز تخصصی در عرصه مطالعات فرهنگی است.

تبریز مرکز تخصصی در عرصه مطالعات فرهنگی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، علی نواداد اظهار داشت: تصمیمات مهم و کلان درباره شهر، مطالعات و تحقیقات مربوط به حوزه‌های مختلف خصوصاً حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را می‌طلبد تا ضمن توفیق مطلوب همین تصمیمات، نقاط ضعف و قوت آنها نیز در جلب مشارکت مادی و معنوی مردم احصا می‌شود.
وی خاطر نشان کرد:‌ این مرکز می‌تواند مطالعات و تحقیقاتی را در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری نظیر طراحی استراتژی‌ها و برنامه‌های بلند مدت برای مدیریت فرهنگی و اجتماعی شهر تبریز، حاشیه‌نشینی، هویت شهر، تحلیل وضعیت فرهنگی شهر، آسیب‌شناسی فرهنگی شهر و نظایر آن انجام دهد.
مدیر کل صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: اقدامات و برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در دو سال گذشته بر رونق برنامه‌های فرهنگی و هنری افزوده و نشاطی خاص میان اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کرده است.
نواداد با اشاره به گسترش شهرنشینی و ضرورت توجه ویژه مدیریت فرهنگی شهر افزود:‌ اغلب کلانشهرهای جهان بخشی از فعالیت‌های خود را به مطالعات فرهنگی و مدیریت فرهنگی شهر اختصاص داده‌اند و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز به همت و همراهی شورای محترم شهر و نیز شهردار محترم تبریز به یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین دستگاه‌های فرهنگی شهر تبدیل شده است.
نواداد از ساماندهی تبلیغات شهری، ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری در تمام نقاط شهر خصوصا مناطق محروم، انتشار آثار فرهنگی و هنری برجسته و خوب و برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری مختلف در طول سال از خدمات ارزشمند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز یاد کرد و افزود: جا دارد ضمن تقدیر از مدیران قبلی و فعلی این سازمان، از اهتمام و حمایت شورای محترم شهر و شهردار فرهنگ دوست تبریز به خاطر توجه جدی به بخش فرهنگ و هنر برای اداره کلانشهر تبریز تشکر و سپاسگزاری شود.
وی با طرح این نکته که رسانه ملی در استان، آمادگی خود را برای فرهنگسازی و تسهیل روند اداره شهر با این سازمان اعلام می‌دارد، افزود: پیشنهاد می‌کنم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در برنامه‌ریزی‌های سالانه خود، سهم ویژه‌ای برای رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی و استانی قائل شده و از این ظرفیت مهم برای فرهنگ‌سازی و تسهیل روند اداره شهر و همراه کردن مردم با برنامه‌های شهرداری استفاده کند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول